خبرگزاری کار ایران

در نشست مدیرعامل تامین اجتماعی با کارگران و بازنشستگان استان مرکزی مطرح شد؛

سالاری: ۷۰ درصد هزینه‌های سازمان مربوط به حقوق بازنشستگان است/ آصفری: افزایش حقوق بازنشستگان حق بدیهی آنهاست

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۳۱۱

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تهیه طرحی برای احیای سه‌جانبه‌گرایی در این سازمان خبر داد و گفت: طرح احیای شورای عالی تامین اجتماعی سال گذشته در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، اما نوبت به طرح آن در جلسات علنی نرسید و امیدواریم در آینده نزدیک در مجلس یازدهم در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در نشستی با تشکل‌های کارگران و بازنشستگان استان مرکزی اظهار داشت: هزینه موردنیاز برای خدمت رسانی به جامعه پوشش این سازمان در سال ۹۸ ماهانه حدود ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال جاری به حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

او پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد و احیای اعتبار دفترچه‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی را اولویت اصلی این سازمان در سال گذشته برشمرد و گفت: مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی را تا اسفند سال گذشته به روز کردیم و پرداخت منظم و به روز این مطالبات ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آمادگی این سازمان برای اعمال افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان خبر داد و گفت: پس از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در هیأت دولت این افزایش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرا و مابه‌التفاوت افزایش حقوق آنان از فروردین ماه محاسبه و پرداخت می‌شود.

سالاری با بیان اینکه ۷۰ درصد از هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی مربوط به پرداخت حقوق بازنشستگان است، گفت: اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز پیگیری می‌شود و در صورت تأمین منابع مورد نیاز امیدواریم در آینده نزدیک این خواسته برحق بازنشستگان محقق شود.

او از همکاری بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت وام به بازنشستگان خبر داد و گفت: در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به بازنشستگان تجهیز منابع صورت می‌گیرد.

سیدعلی آقا زاده(استاندار مرکزی) نیز در این جلسه ضمن تشکر از توجه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به خواسته‌ها و مطالبات کارگران و بازنشستگان استان مرکزی، گفت: استان مرکزی در حوزه کار و تولید از استان‌های شاخص است و امیدواریم سفر دکتر سالاری منشأ خیر و اقدامات سازنده در استان باشد.

اوافزود: با تلاش نیروی کار متعهد و پرتلاش و تولید کنندگان و کارآفرینان، این استان از جمله استان‌های موفق در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است. بیش از ۳۰۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی درحال فعالیت هستند که تراکم کار و خدمت بیشتر دستگاه‌های خدمت رسان بویژه سازمان تأمین اجتماعی را طلب می‌کنند.

آقازاده تلاش و کوشش مدیران بخش‌های بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی و سایر دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای خدمت رسانی به کارگران، بازنشستگان و تولیدکنندگان استان مرکزی قابل تقدیر دانست و گفت: مدیران سازمان تأمین اجتماعی تلاش ارزشمند می‌کنند که ضمن حفظ مصالح سازمانی حداکثر مساعدت را با کارآفرینان و تولید کنندگان در جهت رونق تولید و اشتغال داشته باشند.

محمدحسن آصفری (نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس) نیز در این جلسه گفت: افزایش حقوق بازنشستگان حق بدیهی آنان است و شرایط فعلی زندگی بازنشستگان و حقوقی که دریافت می‌کنند در شأن آنان نیست.

او بر لزوم تأثیر مثبت فعالیت کارخانه سولفات سدیم اراک بر مردم این منطقه تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود که فرصت‌های شغلی و سود حاصل از فعالیت این کارخانه نفع مشخصی برای مردم و بویژه روستاهای حاشیه این واحد داشته باشد.

آصفری گفت: از سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهم که در کنار این معدن یک کارخانه ایجاد شود و جوانان منطقه بتوانند در این مجموعه اشتغال داشته باشند.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان مرکزی نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز