خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خودکشی "عمران روشنی مقدم" مقدمه‌ای باشد بر حذف پیمانکاران/ مسئولان نمی‌دانند روزگار کارگران پیمانکاری جنوب چگونه است؟!

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۰۹۷

مازیار گیلانی‌نژاد با انتقاد از رویه پیمانکاران گفت: زندگی کارگران پیمانکاری به شدت دشوار است.

مازیار گیلانی‌نژاد (فعال کارگری) با اشاره به خودکشی عمران روشنی‌مقدم (کارگر پیمانکاری میدان نفتی هویزه) به خبرنگار ایلنا می‌گوید: وزیر نفت دستور پیگیری این حادثه را به مشاور خود داده‌اند اما سوال اینجاست که آیا آنها نمی‌دانند که در پیمانکاری‌های زیر مجموعه‌شان بیش از ٤ ماه حقوق‌ها را عقب می‌اندازند؟! آیا نمی‌دانند که وضعیت رفاهی کارگران در شرکت‌های پیمانکاری موجب افسردگی کارگران شده است؟!

او ادامه می‌دهد: در شرکت‌های پیمانکاری گاهاً به کارگران عیدی و سنوات نمی‌دهند. در برخی از این شرکت‌ها، نرخ حقوق بر پایه سال ۹۷ تعیین شده است. به عنوان مثال به کارگر سنگ‌زن با ۲۴ روز کار فقط ٣ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دستمزد می‌دهند و برای جوشکار هم ۴ میلیون حقوق تعیین کرده‌اند. شرایط خوابگاه کارگران پیمانکاری خوب و مساعد نیست و در هر خوابگاه، ٤ الی ٥ نفر اسکان دارند. گاهاً حمام‌ها آب گرم ندارند. در هوای شرجی و گرم جنوب، گاهاً کانکس‌ها وسایل سرمایشی کافی نیست و ساعات کار در گرمای جنوب بسیار طولانی است.

به گفته گیلانی‌نژاد، اولین اقدام در وزارت نفت، باید حذف و زدودن شرکت‌های پیمانکاری باشد؛ این شرکت‌ها یا همان شرکت‌های تامین نیروی انسانی، از حقوق شغلی و صنفی کارگران تا جایی که می‌توانند می‌زنند و به سود خود می‌افزایند.

او تاکید می‌کند: اگر پیمانکاران حذف شوند و کارگران با شرکت نفت قرارداد ببندند، راه تبعیض و اجحاف مسدود و عدالت برقرار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز