خبرگزاری کار ایران

قسمتی از معدن زغال سنگ تخت مینو دشت به دلیل رعایت نشدن ایمنی تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۰۹۳

به دستور بازرسان اداره کار شهرستان مینودشت، فعالیت قسمتی از معدن زغال سنگ تخت، به دلیل آنچه که رعایت نشدن ایمنی کار عنوان می‌شود از روز پنجشنبه (۲۲ خردادماه) متوقف شده است.

منابع کارگری در معدن زغال سنگ تخت مینودشت با اعلام خبر تعطیلی بخشی از این معدن، به خبرنگار ایلنا گفتند: به دستور بازرسان اداره کار شهرستان مینودشت، فعالیت قسمتی از معدن زغال سنگ  تخت از واحدهای زیرمجموعه البرز شرقی به دلیل آنچه که رعایت نشدن ایمنی کار عنوان می‌شود، از روز پنجشنبه (۲۲ خرداد ماه) متوقف شده است.

به گفته کارگران این واحد معدنی؛ هم‌اکنون فعالیت یکی از تونل‌های استخراج از واحد معدنی تخت که تا پیش از این حدود ۷۰ کارگر در آن مشغول کار بودند، متوقف شده است.

کارگران در ادامه تصریح کردند: به طور کل در معدن زغال سنگ تخت که در دل جنگل‌های شهرستان مینودشت قرار دارد، حدود ۳۰۰ کارگر مشغول کارند، علاوه براین در معادن طرزه» و «رامیان» که از دیگر واحدهای زیر مجموعه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی محسوب می‌شوند به ترتیب حدود ۸۰۰ و ۵۰ کارگر مشغول کارند.

در این رابطه زهرا مصطفی‌لو  (رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مینودشت) در تشریح جزئیات این خبر گفته است: بازرسان اداره کار یکی از تونل‌های معدن تخت را که از ایمنی لازم برای کار کارگران برخوردار نبود، موقتا تعطیل اعلام کرده و کارفرما در ایام تعطیلی این بخش از معدن موظف به پرداخت حقوق کارگران خواهد بود.

او در ادامه با بیان اینکه صیانت از نیروی کار و تامین امنیت جانی کارگران شاغل در معدن از وظایف اصلی بازرسان اداره کار است، گفت: بازرسان اداره کار با بازرسی‌های مستمر خود از چنین واحدهایی اجازه تکرار حادثه زمستان یورت آزادشهر را نخواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز