خبرگزاری کار ایران

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی؛

مشاغل کشاورزی هم مشمول وام کرونا شدند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۰۱۰

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، مشاغل کشاورزی به عنوان چهاردهمین رسته آسیب دیده از شیوع کرونا، مشمول تسهیلات شدند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالیکه بنا بر وعده داده شده، از امروز (شنبه، ۲۴ خرداد) پرداخت تسهیلات کرونا آغاز می‌شود، در بخشنامه‌ای تازه، بانک مرکزی بانک‌های دولتی و غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک مشترک ایران –ونزوئلا را ملزم به بررسی درخواست وام مشاغل آسیب دیده در حوزه کشاورزی کرد.

مشاغل کشاورزی هم مشمول وام کرونا شدند

 بر اساس این بخشنامه مشاغل رسته چهاردهم شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات صادراتی، مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی‌ و مراکز تولید و عرضه ماهیان زینتی می‌شود.

تسهیلات در نظر گرفته شده به منظور جبران خسارت کرونا ۱۲ تا ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد برای بنگاه‌هایی که کد بیمه‌ای دارند پرداخت می‌شود.

برای دریافت تسهیلات با مبالغ مختلف، وثیقه‌های متفاوتی نیاز است. به‌طور مثال برای مبالغ تا ۱۲ میلیون تومان تنها ارائه سفته توسط متقاضی کافی است، اما در تسهیلات ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومانی علاوه بر سفته، معرفی یک ضامن ضروری خواهد بود.  

در تسهیلات بین ۴۸ تا ۱۲۰ میلیون تومان نیز علاوه بر سفته تعداد ضامن‌ها به دو نفر اضافه می‌شود. برای تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان علاوه بر ارائه سفته توسط متقاضی معرفی سه ضامن الزامی است.  

اما شرایط دریافت تسهیلات بیش از ۱۸۰ میلیون تومان متفاوت است و باید تضمین‌ها از سوی صندوق ضمانت صادر شود. همچنین تاکید شده که رقم سفته ارائه شده توسط فرد متقاضی ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز