خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان صادر شد؛

احتمال ورود کودکان بیشتر به چرخه کار/ زباله‌گردی کودکان را متوقف کنید

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۷۴

شبکه یاری کودکان کار در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک، به تشریح مهمترین دغدغه‌ها در زمینه کودکان کار پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شبکه یاری کودکان کار در بیانیه‌ خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان آورده است: «هنگامی که زنجیری را تحت فشار قرار می‌دهیم  اولین حلقه‌هایی که دچار شکست و از هم‌پاشیدگی می‌شوند ضعیف‌ترین حلقه‌های آن هستند. بحران‌های اجتماعی نیز همین گونه‌اند همواره بیشترین صدمات ناشی از بحران‌ها را بی‌دفاع‌ترین گروه های اجتماعی( کودکان کار و خانواده هایشان) متحمل می شوند  .از این رو  همه ی ما به عینه شاهد هستیم که اصلی ترین  هزینه های ناشی از  پدیده هایی  مانند  بحران  آب و خشکسالی، آلودگی هوا ، جنگ ها و منازعات قومی ، سیاست گذاری های غلط و تعطیلی کارخانه ها و امثال آن را ضعیف ترین گروه های اجتماعی پرداخت می کنند و این بار نیز متاسفانه مانند همیشه است . شیوع کرونا و روند اپیدمیک  آن در  روزهای آعازین سال۲۰۲۰ ،  تقریبا" تمام صنایع و فعالیت های بشری را در سراسر جهان تحت الشعاع قرار داد. . بسیاری از مشاغل و صنایع به تعطیلی کشانده شده و تا کنون که قریب شش ماه از پیدایش این پدیده می گذرد همچنان در تعطیلی به سر برده و هنوز نتوانسته اند  فعالیت خود را آغاز کنند  .کرونا و تبعات آن ، علیرغم میل خود و بدون اینکه بخواهد ،  بیش از همه زندگی و سرنوشت بی دفاع ترین  گروه های اجتماعی را هدف گرفت . تعطیلی طولانی مدت  مشاغل ، اصل بقاء  برای آن دسته از کسانی که هیچ گونه اندوخته و یا تکیه گاه مالی نداشتند را به مخاطره انداخت .اعمال سیاستهای  نئولیبرا لی،  در قالب امتیازهای  تشویقی به قدرتمندان و صاحبان سرمایه در اکثر کشورهای جهان ، جوامع را بیش از هر زمان دیگری دو قطبی کرده و فاصله  میان فقر و غناء  را عمق بخشیده  و امکان تاب آوری در شرایط دشوار را  برای گروه های بسیاری از ساکنین جوامع تقریبا" به صفر رسانده است.»

در ادامه این بیانیه می خوانیم: کرونا و دشواری هایی که باخود به همراه آورده  گروه های ضعیف اجتماعی از جمله کودکان‌کار و خانواده های آنان را بیش از گروه های دیگر در شرایط  نا امیدی ،  گرسنگی ، بیماری، و در نتیجه در معرض  ستم مضاعف قرار داده و متاسفانه سبب شده، امسال در آستانه ی روز جهانی مبارزه علیه کار کودک شاهد آن باشیم  که علیرغم افزایش  مخاطرات کودکان‌ ،  شرایط برای حمایت  از آنان توسط تشکلهای غیر دولتی مدافع آنان نیز دشوارتر گردد .این در حالیست که احتمال  آن می رود در سراسر جهان به زودی گروه های دیگری از کودکان به دلیل بیکاری والدین و از دست رفتن منبع  در آمدی خانواده ، به ناچار  وارد چرخه ی کار شوند  .  از این رو ضرورت دارد در کنار اهتمام مردمی برای مدد رسانی به  این کودکان  ،  کلیه ی دستگاه های دولتی  و قانونی مسئول در زمینه ی تامین بهداشت ، سلامت و رفاه عمومی نیز تمامی مساعی خود را به کار برده و به سهم خود  در کاهش مشکلات آنان بکوشند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز