خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

در پس حضور کودکان کار در خیابان به خانواده‌های فقیر می‌رسیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۶۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت حضور و مشارکت بیشتر انجمن‌های مردم نهاد (NGO) در اجرای طرح فرایند ساماندهی کودکان کار و رفع نواقص احتمالی این طرح تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در نشست تخصصی «حل معضلات کودکان کار و ساماندهی آنها» در آستانه فرا رسیدن روزمقابله با کار کودکان اظهار کرد: در اجرای طرح های ساماندهی کودکان کار، حرکت و حضور فعال انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های داوطلب در حوزه‌های مربوط به افزایش توانمندی بسیار ضروری است؛ به همین منظور، زمانبندی برای مشارکت و حضور فعال این انجمن‌ها در جلسات بعدی با موضوع "کودکان کار" در دستور کار قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه دسته‌بندی کلی از وضعیت کودکان کار و عوامل ایجاد این آسیب اجتماعی پرداخت و گفت: یک دسته از کودکان کار دارای وضعیت خانوادگی مشخصی هستند که متاسفانه به دلیل مسائل مرتبط با فقر و درآمد پایین به این ورطه کشیده شده‌اند. عده‌ای دیگر که عمدتا هم از اتباع خارجی هستند به صورت سازماندهی شده و تحت هدایت گروه‌های مافیایی در خیابان حضور دارند.
 
شریعتمداری با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده های کودکان کار، اضافه کرد: گاهی در پس حضور کودکان کار در خیابان به یک خانواده فقیر می رسیم که باید به صورت مشخص به حل مسائل آنها پرداخته شود.
 
وی کمک‌های معیشتی، حرفه‌آموزی و آماده‌سازی شغلی را ازجمله راهکارهایی دانست که می‌توان به صورت کارشناسی شده برای کودکان کار استفاده کرد.
 
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد که این وزارتخانه تلاش می‌کند امکانات لازم برای حمایت از خانواده‌های کودکان کار را فراهم سازد.
 
شریعتمداری به حضور و تکدی‌گری اتباع خارجی در خیابانهای کشور اشاره و همکاری وزارت امور خارجه برای ساماندهی این پدیده را اساسی توصیف کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز