خبرگزاری کار ایران

موسسه عالی پژوهش‌‌های تامین اجتماعی منتشر کرد:

خسارت ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیاردی کرونا بر تامین اجتماعی/ کارگران غیررسمی ۳۴ درصد فقیرتر می‌شوند/ حداقل ۵۰۰ میلیون بر آمار فقرا افزوده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۶۵

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: تاکنون ۱۳ گزارش منتشر کرده‌ایم که آخرین مورد آن پیرامون اثرات کرونا بر هزینه‌های تامین اجتماعی بوده است و در آن خسارت ۳۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از کرونا بر تامین اجتماعی تخمین زده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از موسسه عالی پژوهش‌‌های تامین اجتماعی، «روزبه کردونی» در یازدهمین نشست دیده‌بان رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ازجمله نهادهایی است که اقدامات سیاست‌هایش در مواجهه با کرونا به شدت مورد اهمیت و محل توجه است، گفت:«سازمان تامین اجتماعی قبل از ورود کرونا دچار چالشهایی بود و کرونا آن را گسترده تر کرد.»

وی با اشاره به اینکه از اواخر بهمن شیوع کرونا اعلام شد و در موسسه تمرکز خود را بر شناسایی و مطالعه ابعاد مختلف کرونا گذاشتیم، گفت:«از آنجایی که منشا بیماری ناشناخته بود، در ابتدا تمرکز ما بیشتر بر اطلاعرسانی قرار گرفت. از فروردین ماه رصد اثرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا نیز در دستورکار قرار گرفت.»

وی افزود:«سازمان تامین اجتماعی قبل از ورود کرونا دچار چالش‌هایی بود و کرونا آن را گسترده تر کرد. تاکنون 13 گزارش منتشر کرده‌ایم که آخرین مورد آن پیرامون اثرات کرونا بر هزینههای تامین اجتماعی بوده است و در آن خسارت 30 تا 50 هزار میلیارد تومانی ناشی از کرونا بر تامین اجتماعی تخمین زده شده است.» 

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی افزود: تامین اجتماعی از جمله نهادهایی است که اقدامات سیاستیاش به شدت مورد اهمیت و محل توجه است و اگر دچار آسیب شود اقدامات بعدی نیز متاثر خواهد شد.

کردونی با اشاره به تاثیر کرونا بر فقر اظهار کرد: برآورد شده است که حداقل 500 میلیون بر آمار فقرا در جهان افزوده می‌شود و 30 سال تلاش کشورها برای مبارزه با فقر به عقب برخواهد گشت. کارگران غیررسمی 34 درصد فقیرتر می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز