خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت مصدومان حادثه ماشین‌سازی تبریز/ هر دو کارگر به هوش هستند

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۲۳

وضعیت سلامت دو کارگر مصدوم به جامانده از حادثه کارخانه ماشین‌سازی تبریز که به کشته شدن ۲کارگر انجامید، رو به بهبودی است.

یکی از اعضای شورای اسلامی کار کارگران کارخانه ماشین‌سازی تبریز امروز چهارشنبه (۲۱ خرداد ماه) درباره آخرین وضعیت دو کارگر مصدوم شده بر اثر حادثه روز بیستم خرداد، به خبرنگار ایلنا گفت: آقایان «بیت‌الله دشتی» و «مراد زارعی» دو کارگر بازمانده از حادثه مرگبار در کارخانه ماشین‌سازی تبریز هستند که آقای دشتی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الغدیر تبریز بستری است، امروز از حالت کما خارج شده و به هوش است. در عین حال وضعیت جسمی آقای زارعی که در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری است، خوب گزارش شده است.

به گفته وی، با گذشت یک روز از وقوع این حادثه بررسی علت کشته شدن دو کارگر دیگر ماشین‌سازی تبریز به اسامی ابوالفضل بالازاده القلندیس» و «سجاد زینال پور ماهر» در واحد بازرسی اداره کل کار استان آذربایجان شرقی در حال پیگیری است.

وی افزود: این موضوع از سوی کارشناسان امر بررسی و علت اصلی بروز آن مشخص خواهد شد ولی تا این لحظه موضوعی که مشخص است اینکه کارگران برای باز کردن و رفع گرفتگی به داخل کانال فاضلاب رفته بودند، که دچار گاز گرفتگی و مسمومیت شده‌اند.

به گفته این فعال کارگری در کارخانه ماشین‌سازی تبریز، آقایان زارعی، بالازاده و زینال‌پور از کارگران واحد تاسیسات کارخانه بودند که به ترتیب برای نجات یکدیگر وارد کانال فاضلاب کارخانه شده‌اند و آقای دشتی از کارگران بخش تولید بود که به عنوان نفر چهارم زمانی که در محوطه کارخانه متوجه وضعیت همکاران خود در واحد تاسیسات می‌شود، سریعا برای نجات آنها اقدام می‌کند که خود نیز دچار حادثه می‌شود.

او با بیان اینکه همه همکاران حادثه‌دیده متاهل و دارای فرزند هستند، در ادامه درباره سوابق کاری کارگران حادثه‌دیده گفت: آقایان بالازاده و زینال‌پور حدودا دو تا سه سال سابقه کار در بخش تاسیسات کارخانه ماشین‌سازی دارند. همچنین آقای زارعی با سابقه حدود ۱۰ سال  و آقای دشتی با سابقه کار حدود ۲۰ سال، از کارگران قدیمی کارخانه هستند.

او گفت: بعد از اتفاق دیروز، فعالیت تولیدی کارخانه ماشین‌سازی متوقف شد و امروز چهارشنبه نیز این واحد تولیدی تعطیل اعلام شده است.

طبق اظهارات نماینده کارگران کارخانه ماشین‌سازی تبریز؛ مراسم تشیع ابوالفضل بالازاده، امروز چهارشنبه در شهرک سرد رود برگزار می‌شود. همچنین قرار است مراسم خاکسپاری زارعی، دیگر کارگر فوت شده، فردا (۲۲ خردادماه) در تبریز برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز