خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

اختصاص ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۷۰۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده از کرونا در این استان اختصاص یافته که ظرفیت مناسبی برای حمایت از این کسب‌و‌کارهاست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، شکرالله شیرخانی در نشست شیوه پرداخت تسهیلات به کسب‌و‌کار‌های آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: دولت در شرایط سخت اقتصادی کارفرمایان را تنها نمی‌گذارد و برای آن دسته از کارفرمایانی که کارگران خود را اخراج نکرده‌اند بسته حمایتی در نظر گرفته است که به ازای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

او از ثبت نام ۸۵۷ کارفرما برای دریافت این تسهیلات (بسته حمایتی) خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۴۳۷ خانوار از بسته‌های حمایتی و معیشتی کرونا طی چهار مرحله برخوردار شده‌اند و مبالغی به حساب آنها واریز شده است.

شیرخانی اظهار کرد: سهم استان از تسهیلات تعیین شده برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به صنوف و مشاغل خرد ۲۱۶ میلیارد تومان است که همه باید اطلاع رسانی کنند واحد‌های آسیب دیده در سامانه ثبت‌نام کنند تا بتوانند از این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

او گفت: اکنون ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیر مجموعه فعالیتی برای کسب‌و‌کار‌های ناشی از کرونا شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: با تلاش استاندار ایلام در پویش‌های مردمی و جمع آوری کمک‌ها، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد که بر اساس سامانه‌ای که طراحی شده است، شش هزار و ۴۰۰ نفر به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

شیرخانی گفت: سعی شد در راستای حفظ شان و کرامت خانواده‌ها و همچنین جلوگیری از ایجاد تورم برخی اقلام کمک‌ها به صورت نقدی واریز شود.

بر اساس برآورد کارشناسان صنعت، معدن و تجارت هشت هزار واحد صنفی و ۴۰ واحد صنعتی در این استان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به دلیل شیوع کرونا دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز