خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان:

نیازسنجی آموزشی و بازار کار شهرستان‌ها بر اساس افق پنج ساله

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۶۵۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: باید برای حفظ، صیانت از نیروی کار و توسعه اشتغال تلاش کرد.

به گزارش ایلنا، "هادی ابراهیمی" در جلسه وب کنفرانس شورای اداری شهرستان‌های تابعه که با حضور معاونین و روسای شهرستان‌ها و با دستور کار ارائه گزارش عملکرد مالی سال گذشته، گزارش برنامه مدیریت سبز و ارائه گزارش عملکرد دو ماهه ادارات شهرستان‌ها برگزار شد، افزود: روسای شهرستان‌ها باید برای محقق شدن اهداف و برنامه‌های وزارتخانه در بخش‌های مختلف هدفگذاری کنند و علاوه بر آن در شاخص‌های کلان شهرستان که در ابعاد مختلف بر زندگی کارگران تاثیر دارد، تلاش کنند.

وی بر فعال شدن تعاونی‌ها در جهت کاهش فقر و توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: افزایش ۵۰ درصدی تولیدات تعاونی‌های تولیدی، بروز رسانی مجامع تعاونی‌ها، رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن، تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران، افزایش ۲۰ درصدی صادرات توسط تعاونی‌ها، تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال و آموزش مجازی از جمله اقداماتی است که در حوزه تعاون در سال جاری باید انجام شود.

ابراهیمی در ادامه سازماندهی مشاغل خانگی، مهارت آموزی، حفظ وضع اشتغال موجود، حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از بحران کرونا، فراهم شدن زمینه فروش تولیدات بنگاه‌های که از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کردند و نیازسنجی آموزشی و بازار کار شهرستان‌ها بر اساس افق پنج ساله و ورود به حوزه اقتصاد دیجیتال و کاهش بیکاری را از برنامه‌هایی ذکر کرد که در حوزه اشتغال و کارآفرینی باید صورت گیرد.

کاهش حوادث ناشی از کار و فوتی، کاهش مدت زمان دادرسی، افزایش تشکلات و کمیته‌های حفاظت فنی، تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری و خانه فرهنگ کار و افزایش ورزش کارگری از دیگر برنامه‌هایی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در پایان گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی و تحریم‌هایی که بر کشور حاکم است، باید با تعیین اهداف و استراتژی در جهت رسیدن به اهداف تلاش کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز