خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

لزوم تخصیص اعتبار به طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطقِ حاشیه شهری

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۰۸۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با تخصیص اعتبار به طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق حاشیه شهری می‌توان طرح‌های بازآفرینی شهری را اجرایی کرد.

به گزارش ایلنا، ارسلان غمگین (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان) در نشستی با سیدکریم حسینی، رییس مجمع نمایندگان خوزستان و نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان جامعه هدفی بالغ بر یک میلیون نفر دارد و بیش از پنج هزار تعاونی فعال با بیش از دو و نیم میلیون نفر عضو دارد.

وی افزود: این تعاونی‌ها در سال ۹۸ با مسایل بسیار زیادی دست به گریبان بودند که با همکاری مدیران مربوط بسیاری از این مشکل‌ها برطرف شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: اداره کل در شهریورماه سال ۹۸ در رتبه ۲۹ به‌صورت موردی و رتبه ۱۹ به‌صورت تجمیعی قرار داشت که با کمک همکاران توانستیم رتبه سوم کشوری را برای این اداره کل به دست آوریم.

وی ادامه داد: برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در حوزه‌های تعاون، اشتغال، کارآفرینی و بازرسی کار، ورزش کارگری و... توانستیم رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص دهیم که بیانگر تلاش وافر همکاران در این زمینه است.

غمگین عنوان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از جمله اداراتی است که بیشترین ارباب رجوع را دارد که عمدتاً مطالبه‌گر هستند اما کارمندان ما با صبوری و رویی گشاده به امور مراجعه‌کنندگان رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در تحقق اصل خدمتگزاری به‌طور مثال واحد بازرسی کار از یکم اسفندماه سال گذشته تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در پی شیوع ویروس کرونا، بالغ بر چهار هزار واحد را بازرسی کرد و مستندات آن ثبت شد.

وی گفت: در حوزه اشتغال حدود دو هزار طرح به بانک‌ها معرفی شد ولی هنوز ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار وجود دارد. در صورت امکان باید در توزیع اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها اقداماتی انجام شود که در استان تصمیم‌گیری‌های لازم برای انتخاب بانک‌ها انجام ‌شود.

غمگین با اشاره به وجود کارخانه ها و دستگاه‌های تولیدی در خوزستان و حدود ۵ هزار تعاونی فعال، بیان کرد:‌ اما سهم خوزستان کمتر از شش و نیم درصد از بخش تعاونی است و همکاری مؤثری نیز از سوی شرکت‌ها و صنایع ملی برای ارتقای تعاون صورت نمی‌گیرد درحالی‌که اثرگذاری این صنایع و کارخانه‌ها، ملی است اما مشکل آن فقط برای خوزستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: متأسفانه عمده‌ خرید شرکت‌های بزرگ اعم از پتروشیمی‌ها، کشت و صنعت‌ها و شرکت‌های نفتی از خارج از استان است، به‌طور مثال: سالانه چند هزار میلیارد ریال پول البسه و تجهیزات متعلق به آن‌ها می‌شود؛ این در حالی است که شرکت‌های تعاونی خوبی در زمینه تولید لباس کار در استان وجود دارند که عمدتاً بیکار هستند.

وی ادامه داد: مسوولیت کاری شهرستان کارون به دلیل نداشتن اداره کار روی دوش اداره کار شرق اهواز است که امیدوارم بتوان تأمین اعتبار کرد و تجهیزات لازم را ایجاد کنیم.

غمگین در پایان خواستار تخصیص اعتبار به طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه مناطق حاشیه شهری شد و گفت: طرح‌های بازآفرینی شهری را می‌توان با تخصیص اعتبارات انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز