خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز تعاون؛

از تعاونی‌های محیط زیستی تقدیر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۳۸

اتاق تعاون امسال در گرامیداشت روز جهانی تعاون با شعار اقدامات تعاونی‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی، از تعاونی‌هایی که در زمینه محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی نقش دارند، تقدیر می‌کند.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، امسال تعاونگران با شعار «اقدامات تعاونی‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی»  در روز جهانی تعاون در سراسر جهان متحد می‌شوند تا بتوانند ارزش‌های مشترک تعاون را به گوش همه برساند و بتوانند از این فرصت استفاده کنند تا با تغییرات اقلیمی حال حاضر مبارزه کنند.

هیچ کشوری از تغییرات اقلیمی مصونیت ندارد .چنانچه انتشار گازهای گلخانه‌ای نسبت به سال ۱۹۹۰، افزایش ۵۰ درصدی داشته است و گرم شدن کره زمین باعث ایجاد تغییرات اقلیمی طولانی مدت شده است که در صورت عدم اقدام عملی، عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود، یکی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اتخاذ تصمیمات  فوری جهت مقابله با تغییرات اقلیمی است. این تغییرات یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش‌روی ما در قرن ۲۱ است. این تغییرات، گروه‌های زیادی همچون مردمان بومی، زنان، جوانان، کشاورزان و اقلیت‌های قومی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اتاق تعاون ایران، به عنوان عالی‌ترین نهاد عمومی غیردولتی بخش تعاون این روز را با  میزبانی از تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها و فعالان بخش تعاون، خصوصا تعاونی‌هایی که در زمینه محافظت از محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی نقش دارند، گرامی خواهد داشت.

نهضت تعاون، به عنوان یک بازیگر جهانی و با همکاری شرکای بین‌المللی خود می تواند تاثیر شگرفی در برنامه‌های اقلیمی داشته باشد.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۲، اولین شنبه جولای هر سال را به عنوان روز جهانی تعاون اعلام کرده است. در سال جاری گرامیداشت روز جهانی تعاون ( ۴ جولای ۲۰۲۰ برابر با ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹) در اتاق تعاون برگزار می‌شود.

هدف از این رویداد، افزایش آگاهی در مورد تعاونی‌ها، برجسته کردن اهداف سازمان ملل و جنبش بین‌المللی تعاون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز