خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

۳ هفته گذشت و پول کلزاکاران پرداخت نشد/ قرار بود پول محصول خریداری شده ۲۴ ساعته به حساب کشاورزان واریز شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۲۱

درحالیکه قرار بود پول کلزای خریداری شده از کشاورزان ۲۴ ساعته به حساب آنها واریز شود، بعد از گذشت حدود سه هفته، کشاورزان گلستانی همچنان طلبکار هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم سوخته‌سرایی (رئیس نظام صنفی کشاورزی گلستان) با بیان این مطلب عنوان کرد: کلزا جزء محصولاتی است که به صورت تضمینی خریداری می‌شود. از آنجا که کشاورزان برای کشت جدید نیازمند به سرمایه به منظور تهیه نهاده‌های کشاورزی هستند، لازم است هر چه سریع‌تر پول محصول خریداری شده به آنها پرداخت شود.

او ادامه داد: این موضوع به ویژه با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی از اهمیت بیشتری برخوردار است. به دنبال خارج شدن نهاده‌هایی مانند کود و سم از شمول محصولاتی که با ارز دولتی خریداری می‌شدند، نه تنها این محصولات کمیاب شده‌اند که قیمت آنها سه تا چهار برابر بیشتر شده است.

سوخته‌سرایی عنوان کرد: بنا به تصمیم اتخاذ شده قرار شد کود و سم با ارز نیمایی وارد شود. این در حالی است که ما در واردات با برخی مشکلات رو‌به‌رو هستیم. نتیجه این شده است که نهاده‌ها کم شده و قیمت‌ها هم بالا رفته است. در این شرایط عدم پرداخت به موقع پول کشاورزان، آنها را در شرایط سختی قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز