خبرگزاری کار ایران

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به بیش از هشت هزار کارگر اردبیلی/ درآمدهای بیمه اجتماعی کفاف هزینه‌ها بیمه بیکاری را نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۵۱۰

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از هشت هزار کارگر بیکار شده از شیوع بیماری کرونا در این استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سعید بشرخواه امروز یکشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: تمام کارگران بیکار شده واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در این استان از مزایای دریافت بیمه بیکاری بهره‌مند هستند.

او اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی در تامین امنیت و آرامش اقشار تحت پوشش بویژه بیمه‌شدگان و کارفرمایان اقدامات عملی و اجرایی گسترده‌ای انجام داده و نتیجه آن کمک به معیشت کارگران و سایر اقشار تحت پوشش و جلوگیری از آسیب به فعالیت اقتصادی کارفرمایان به عنوان مولدان اشتغال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار نفر که ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شوند، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند اظهارداشت: ۲۰۶ هزار بیمه شده اصلی ،۹۰ هزار بیمه شده خاص ،۱۱۹ هزار بیمه شده اجباری و ۴۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

او افزود: درآمدهای بیمه اجتماعی کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند و یارانه‌های اعلام شده از سوی دولت به این سازمان نیز بموقع پرداخت نمی‌شود و اگر شرکای اجتماعی سازمان اعم از کارفرمایان و بیمه‌شدگان بموقع حق بیمه‌های خود را پرداخت نکنند سازمان جهت انجام خدمات و تعهدات خود با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز