خبرگزاری کار ایران

گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد؛

سهم تعاون در بخش مسکن؛ فقط ۰.۳ درصد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۸۹۵

سهم تعاون در بخش مسکن با کاهش چشمگیر نسبت به هشت سال پیش در سال ۹۸ کمتر از یک درصد بوده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سهم تعاون در بخش مسکن نشان می‌دهد، این سهم بسیار ناچیز و حدود ۰.۳ درصد است.

بر اساس این گزارش که با عنوان «چکیده نتایج پروانه های ساختمانی در بخش تعاون» منتشر شده در فصل تابستان ۱۳۹۸ تعداد کل واحدهای مسکونی تعیین شده در پروانه‌های ساختمانی ۱۰۴۹۴۳ واحد است که تعداد ۳۴۷ واحد آن مربوط به تعاونی‌هاست. این تعداد حدود ۰.۳ درصد از کل واحدهای مسکونی کشور است. استان سیستان و بلوچستان با ۲۸ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی بخش تعاون را به خود اختصاص داده است. همچنین مساحت زیربنای تعیین شده در پروانه‌های ساختمانی بخش تعاون برای فصل تابستان ۱۳۹۸ بالغ بر ۸۵ هزارمترمربع است که حدود ۰.۵ درصد از کل زیربناهاست. در بخش تعاون بیشترین سهم با حدود ۲۴.۲ درصد به استان کرمان اختصاص دارد.

در حالی حوزه تعاون در بخش مسکن فعالیت ناچیزی دارد که به رغم تاکید بر افزایش سهم تعاون از اقتصاد، فعالیت این بخش در حوزه مسکن نسبت به سال ۹۸ تا حدود ۹ برابر کمتر شده است. در سال ۹۲ این سهم ۲.۶ درصد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز