خبرگزاری کار ایران

تشریح شرایط پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۷۴۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا شیوه نامه ارائه تسهیلات برای واحد های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، «عباس علیزاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در این باره توضیح داد: شیوه‌نامه ارائه تسهیلات ویژه کرونا به استانها ابلاغ شد که در آن مشمولین دریافت تسهیلات حمایتی دو دسته هستند. دسته اول شامل بنگاه‌هایی می‌شود که به دستور دولت تعطیل شده‌اند و دسته دوم واحدهایی هستند که به جهت ماهیت خدماتشان و حفظ سلامتی نیروی کارشان، فعالیت خود را متوقف نموده‌اند. 

وی با اشاره به گروههای هدف تسهیلات، افزود: این تسهیلات شامل ۱۴ رسته شغلی که بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده و دارای لیست بیمه درقالب کارفرمایی و خویش فرمایی هستند، می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به روند ثبت نام این تسهیلات اشاره و تصریح کرد: متقاضیان باید به سامانه کارا به نشانی الکترونیکی kara.mcls.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط مندرج در سامانه کارا در بخش تسهیلات کرونا، مبنای اعطای تسهیلات شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه پردازی تا قبل از شیوع کرونا و عدم بهره‌مندی از بیمه بیکاری است.

وی با اشاره به دریافتی واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اذعان کرد: کسب و کارهای آسیب دیده تعطیل شده با دستور دولت (مانند استخر، رستوران و غیره) به ازای هر بیمه شده مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال و کسب و کارهایی که به جهت ماهیت خدمات و حفظ سلامتی نیروهایشان فعالیت خود را متوقف کرده بودند، به ازاء هر بیمه شده مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال با نرخ تسهیلات ۱۲ درصد با بازپرداخت ۲ ساله دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز