خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۱۶۲

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتشار پیامی رحلت امام خمینی(ره) و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا؛ متن پیام «حسن صادقی» به این شرح است:

 « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ »

چهاردهم خردادماه، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و امید را در دل ستم دیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید؛ روزی که ملت بزرگ ایران و حتی مستضعفان و آزادگان دنیا در فراق محبوب خود حضرت امام خمینی(ره) صاحب عزا شدند.

باور امام بر تأثیر اجتماعی قشر «کارگر» تا بدان حد بوده است که تقریباً بلا استثناء در تمامی سخنرانیها و پیام‌های دوران مبارزه یکی از اصلی‌ترین مخاطبان ایشان کارگران می‌باشند و به ویژه در روزهای اوج گیری مبارزه این امر بیشتر خود را نشان می‌دهد.

امام خمینی (ره) زنده بودن روح کار و کارگری را یکی از عوامل شادابی جامعه و پیشرفت و ترقی در ابعاد مادی و معنوی می‌دانستند و همواه پیرامون ابعاد گوناگون کار و کارگری مطالبی بیان می‌فرمودند. از جمله بیانات آن امام راحل پیرامون کار و کارگر می‌توان به سخن زیبایش در روز جهانی کارگر که در دهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ برگزار شد، اشاره کرد.

گزیده‌هایی از این پیام به شرح ذیل است:

 «روز کارگر را به ملت‌های زحمتکش و خصوص کارگران به واژه اعم، تبریک عرض می‌کنم. کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه‌ها هستند. چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است. حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است.کار خلاصه نمی‌شود به جنبش مخصوص و کارگر خلاصه نمی‌شود به گروهی خاص؛ و به این انگیزه، روز کارگر روز همه ملت است نه بخش خاصی از آن.

 از سخنان امام خمینی(ره) پیداست که کارگران زحمتکش در نزد آن امام همام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند. به تعبیری دیگر روح خدا حامی‌ کارگران بود و رحلت امام خمینی (ره) ضایعه‌ای دردناک برای جامعه کارگری بوده است.

اینک در حالی سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرار رسیده است که نه تنها وضعیت حقوق و دستمزد میلیون‌ها کارگر شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی کشور در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد بلکه جامعه کارگری از افزایش قطره چکانی میزان دستمزدها آزرده خاطر شده است؛ و این نشان دهنده این است که امروزه سفارشات امام راحل در خصوص حق و حقوق کارگران زحمتکش، نادیده گرفته شده است.

پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ نیز نقطه عطف تاریخ مقاومت و انقلاب مردم مسلمان ایران اسلامی است. بی‌شک نام این روز گره خورده است با نام آن بزرگ مرد عرصه حماسه و عرفان و علم و پارسایی، شجاعت و تدبیر و عطوفت و مهربانی حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران. آن فرزانه بی‌بدیل آن قدر به این روز اهمیت می‌داد که گویی دست تقدیر الهی به پاس این اهتمام، سفر ملکوتی او را با پانزده خرداد قرین ساخت و این یوم الله را با نام خمینی برای ابد جاودانه ساخت.

اینجانب سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به جامعه کارگری تسلیت و تعزیت عرض نموده و انشاالله با پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادامه دادن راه شهدای انقلاب، تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری (حفظه الله)، در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی و سربلندی ایران عزیز اسلامی، بیش از پیش تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز