خبرگزاری کار ایران

اظهارات روحانی درباره سهام عدالت و صندوق‌های بازنشستگی/ خصوصی‌سازی ادامه یابد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۸۳۷

در یکصد وچهلمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گزارشی از فرایند آزاد سازی سهام عدالت و حق تصمیم‌گیری دارندگان این نوع سهام در زمینه چگونگی استفاده از سهام خود در شکل مدیریت یا فروش از طریق بانک‌ها ارائه شد.

به گزارش ایلنا، یکصد وچهلمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل شد و در آن گزارشی از فرایند آزادسازی سهام عدالت و حق تصمیم‌گیری دارندگان این نوع سهام در زمینه چگونگی استفاده از سهام خود در شکل مدیریت یا فروش از طریق بانک‌ها ارائه شد.

رئیس جمهور در این زمینه بر لزوم توجه به حقوق دارندگان سهام عدالت و برخورداری آنان از حق مدیریت در فروش، ‌تبدیل دارایی و نگهداری آن تاکید کرد و گفت که باید با اطلاع‌رسانی کامل و آشنا کردن صاحبان سهام عدالت با حقوقشان،‌ امکان تصمیم‌گیری آگاهانه آنان دراین زمینه فراهم شود.

در این جلسه همچنین در خصوص نحوه تشکیل و فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و ادامه فعالیت آنان گزارشی ارائه شد.

روحانی تاکید کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید با شفافیت کامل مدیریت رقابتی لازم را بدست آورند و به طور منظم به دارندگان سهام گزارش دهند.

در ادامه این جلسه وزیراموراقتصادی و دارایی از برنامه واگذاری شرکت‌های دولتی و زیرمجوعه بانک‌های دولتی در بازار بورس گزارش داد.

رئیس جمهور نیز خواستار سهولت بیشتر در امر واگذاری سهام و تداوم برنامه‌های خصوصی‌سازی در جهت کاهش حضور دولت و مردمی کردن اقتصاد شد.

در این جلسه پیشنهاد و طرح‌های ارائه شده از جانب اقتصاد دانان و مراکز تحقیقاتی کشور درباره مدیریت عرضه و تقاضا در بورس مطرح و بررسی شد.

روحانی در این زمینه تاکید کرد عرضه منظم و موزون سهام دولت به شکل‌های متنوع به صورت صندوق‌های قابل معامله (etf) و چه به صورت مستقیم در اشکال بلوکی و خرد باید ادامه یابد وهمه روش‌های لازم برای تسریع و تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس مورد استفاده قرار گیرد و در این زمینه به طور خاص از مشوق‌های مالیاتی نیز استفاده شود. براین اساس همچنین قرار شد صندوق‌های پروژه برای تامین مالی طرح‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس جمهور در این زمینه توصیه کرد با اجرای کامل قانون در زمینه تامین مالی صندوق‌های بازنشستگی کشور و لشکری از محل منابع داخلی اعم از سود حاصل از دارایی‌ها و فروش دارایی‌های خود در امر پذیرش شرکت‌ها در بورس برای افزایش عمق بازار سرمایه تلاش شود.

همچنین تسهیل افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل صرف سهام از دیگر موارد مورد تاکید جلسه ستادهماهنگی اقتصادی دولت بود.

رئیس جمهور در این زمینه از وزارت اموراقتصادی و دارایی خواست با کمک صداوسیما و رسانه‌های عمومی و به‌ویژه فضای مجازی در زمینه حضور هوشمند در بازار سرمایه، آموزش عمومی دهد و فرهنگ سازی کند.

در ادامه این جلسه موضوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با توجه به تبعات اقتصادی کرونا و نوسان قیمت در بازارهای جهانی مطرح و بررسی شد.

رئیس جمهور دراین بخش نیز حمایت از تولید داخلی و ایجاد جهش در تولید وصادرات را ضروری خواند و از وزارت نفت خواست با توجه به شرایط ویژه کنونی در این بازه زمانی تصمیم‌های مناسبی بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز