خبرگزاری کار ایران

بیکاری در برخی از شهرها ۳۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۷۹

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: امروز بیکاری در برخی از شهرها ۳۵ -۳۰ درصد است.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر خانی روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از ارایه گزارش آقای نوبخت به آقای همتی ممنونم ولی آنچه که امروز در جامعه واقعیت دارد غیر از این است. آنچه که در میان مردم،  در صحن و گزارش‌ها دیده می‌شود با واقعیت‌ها فاصله بسیار زیادی دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس یازدهم افزود: امروز بیکاری در برخی از شهرها ۳۵ -۳۰ درصد است و بعضی از اقلام بیش از ۱۰ و ۲۰ برابر شده است. سوال من این است که فردی که یک میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد یعنی روزی ۳۰ یا ۳۳ هزار تومان، چطور می‌تواند زندگی کند. همین دارویی که عنوان کردید مشکلی ندارید سری به داروخانه‌ها بزنید و ببینید مردم به سختی باید دارو تهیه کنند.

خانی تصریح کرد: برخی از اقلام دارویی و داروهایی که مورد نیاز مردم و افراد خاص است، باید ۱۰ یا ۲۰ برابر از بازار آزاد تهیه کنند و نمی‌توانند از داروخانه تهیه کنند. شما پول دارو را داده‌اید این قبول است، دارو کجاست؟ شما به برخی از داروخانه‌ها مراجعه کنید وقتی نسخه‌ای را به آنها می‌دهید از ۱۰ قلم دارو، ۵ یا ۶ قلم آن را ندارند.

وی عنوان کرد: در بحث ارزاق عمومی، که نیاز همه اقشار جامعه،  خصوصاً قشر ضعیف جامعه است قیمت برخی از آنها ۱۰ یا ۲۰ برابر شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس یازدهم با اشاره به بازار خودرو از یک طرف،  بازار ارزاق عمومی و بیکاری یک طرف اظهار داشت: در شهرستان‌های شاهرود و میامی، نزدیک به ۳۵ درصد افراد بیکار داریم، آن فردی که یک میلیون حقوق می‌گیرد که نمی‌تواند زندگی کند. در یک خانه ۳ یا ۴ نفر بیکار هستند این افرادی بیکار چگونه می‌توانند با اقتصادی که وجود دارد زندگی کنند.

خانی بیان داشت: لذا گزارشی را که دوستان ارایه کردند یا برای ایران است یا برای جاهای دیگر،  چرا که از درب مجلس که به بیرون می‌رویم، در بازار که نگاه کنید ببینید که چه اتفاقاتی می‌افتد؟ به هر چیزی که دست می‌گذاریم چند برابر شده است. کنترل بازار واقعا از دست دولت درآمده است. اگر کنترل هست که نباید اینگونه حرکت کنیم چرا قیمت اقلام اینگونه است؟

وی در رابطه با بانک‌ها خطاب به رییس بانک مرکزی اظهار داشت: یا بانک‌ها حرف دولت را گوش نمی‌کنند و با سلیقه شخصی و هرطور که دلشان می‌خواهد عمل می‌کنند یا اینکه دولت پول بانک را برمی‌دارد، استفاده می‌کند و برنمی‌گرداند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس یازدهم ادامه داد: در همین سال گذشته، یکبار سود بانک‌ به مردم را ۲۰ درصد اعلام کردید و بدون اینکه مردم بدانند ۲ ماه آخر سال، این سود را ۱۰ درصد کاهش دادید. این چه سیاستی است؟ اگر سیاست درست و معقولی است چرا اینطور عمل می‌کنید. اگر هم که دولت پول بانک را برمی‌دارد و برنمی‌گرداند، شما بگویید که سیاست‌گذاری بانک مرکزی با بانک‌ها اشتباه است.

خانی خاطرنشان کرد: خیلی از این مشکلات تورمی که امروز در جامعه وجود دارد و پول‌های سرگردانی که همینطور می‌چرخد، مشکلش متاسفانه سیاست اشتباه در بانک‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز