خبرگزاری کار ایران

حمایت از ۱۰ هزار فرصت شغلی آسیب‌دیده

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۶۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره): کمیته امداد پارسال از ۱۰ هزار فرصت شغلی آسیب‌دیده از سیل حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری با اشاره به ایجاد ۱۷۵ هزار فرصت شغلی در سال ۹۸ افزود: ۱۵۷ هزار و ۸۸۸ مورد از طریق اجرای طرح‎های اشتغال‌زایی و ۱۷هزار و ۹۲۳ مورد کاریابی از طریق پرداخت حق‌الزحمه کاریابی، بیمه سهم کارفرما و تعامل با کارفرمایان بوده است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: میانگین سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید مشاغل مددجویان ۳۰ میلیون تومان بوده که در قالب چهار میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است؛ همچنین درآمد کل طرح‌های اشتغال جاری تحت نظارت کمیته امداد هشت میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان بوده است.

بختیاری گفت: در سال ۱۳۹۸ به ۱۵۷ هزار نفر از مددجویان مستعد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قالب آموزش‌های کارآفرینی، فنی، مهارتی و پایدارسازی داده شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تأسیس صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان در کمیته امداد، گفت: در این راستا حساب ضمانت مددجویان با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در صندوق امداد ولایت تشکیل شده است که می‌تواند تا ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مددجویان را ضمانت کند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۸، به ۱۰ هزار شغل آسیب‌دیده ناشی از سیل کمک کرد.

بختیاری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کمیته امداد ایجاد مراکز نیکوکاری کارآفرینی برای مددجویان بوده است، گفت: نخستین مرکز نیکوکاری کارآفرینی کشور در پارک علم و فناوری قزوین راه‌اندازی شده است و در آینده در تمام پارک‌های علم و فناوری کشور مراکز نیکوکاری کارآفرینی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز