خبرگزاری کار ایران

بیکاری تعدای از کارگران «ریز موج»/ ادامه بی‌نظمی در پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۳۴

از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری (۹۹) به ۴۰ نفر از کارگران کارخانه «ریز موج» اعلام شد دیگر برای آن‌ها در این واحد صنعتی شغلی وجود ندارد. این کارگران پس از بیکاری، برای پیگیری این موضوع به اداره کار تاکستان شکایت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران بیکار شده کارخانه «ریز موج» که در زمینه تولید لوح‌های فشرده نوری فعالیت دارند، به ایلنا گفتند: کارفرما مدعی است این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی، توان پرداخت به موقع حقوق حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در کارخانه را ندارد، به همین دلیل کارفرما قرارداد کار ۴۰ نفر از کارگران را تمدید نکرده است.

طبق اظهارات کارگران؛ زمانی در کارخانه ریز موج بیش از هزار کارگر مشغول کار بودند اما به مرور از تعداد آنها کاسته شد به طوری که هم‌اکنون فقط حدود ۲۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند

 کارگران شاغل در این کارخانه گفتند: با وجود بیکاری شماری از همکارانمان، بی‌نظمی‌ در پرداخت حقوق در این واحد تولیدی ادامه دارد.

به گفته آنها؛ از سال ۹۶ این واحد در پرداخت به موقع حقوق کارگران دچار مشکل شده و هم اکنون تاخیر در پرداخت حقوق  به حدود سه ماه رسیده است. نیمی از عیدی سال گذشته کارگران پرداخت نشده است.

به ادعای کارگران ریز موج، حقوقی که ماه جاری (اردیبهشت ماه ۹۹) به حساب کارگران پرداخت شده مربوط به حقوق بهمن ماه سال ۹۸ بوده است.

همچنین کارگران در خصوص وضعیت بیمه اجتماعی و تکمیلی خود گفتند: بیمه تامین اجتماعی کارگران کارخانه ریز موج در برخی از ماه‌های سال پرداخت نشده و از خدمات بیمه تکمیلی نیز رضایت نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز