خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه میان بیمه ملت با بازنشستگان کشوری؛

اعطای بیمه‌نامه‌های تخفیفی و تقسیطی میسر شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۳۷

تفاهم نامه اعطای بیمه‌نامه‌های تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت به بازنشستگان و موظفین کشوری با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل بیمه ملت به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس تفاهم‌نامه اعطای بیمه‌نامه‌های تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت به بازنشستگان و موظفین کشوری که به امضای اکبر افتخاری (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) و اسماعیل دلفراز (مدیرعامل بیمه ملت)، رسید، سطح خدمات بیمه‌ای به بازنشستگان و موظفین کشوری گسترش و ارتقا یافت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری در این مراسم اظهار داشت: بیمه ملت به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری می‌تواند خدمات مطلوب بیمه‌ای به بازنشستگان و موظفین کشوری ارائه دهد به همین دلیل یکی از طرح‌های صندوق کشوری ارتقا و تنوع در خدمات بیمه‌ای و گستردگی آن به بازنشستگان است که با امضای این تفاهم‌نامه از امروز بازنشستگان این صندوق می‌توانند از امکانات  خوب بیمه ملت استفاده کنند.

افتخاری گفت: بنابر این تفاهم‌نامه که از امروز۱۱ خرداد ماه به مدت دو سال اعتبار دارد، بازنشستگان می‌توانند علاوه بر تخفیف‌های رایج شرکت‌های بیمه‌ای، بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو را با ۲.۵ (دو و نیم) درصد تخفیف؛ بیمه‌نامه بدنه خودرو را با ۳۰ درصد تخفیف؛ بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی را با ۲۵ درصد تخفیف و بیمه‌نامه عمر و حادثه انفرادی را با شرایط ویژه به همراه پوشش کرونا از شرکت بیمه ملت خریداری کنند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه ملت در سراسر کشور و اعلام کد ملی و شماره دفترکل بازنشستگی خود پس از پرکردن فرم اعلام رضایت کسر اقساط از حقوق، می‌توانند با کارت بانک صادرات که حقوق دریافت می‌کنند یا هر کارت بانکی دیگری بیمه نامه مورد نظر خود را خریداری کنند، افزود: این طرح ششمین طرح عملیاتی برای خدمت به بازنشستگان است. پیش از این بازنشستگان از خدمات مطلوب بیمه‌ای برخوردار بودند اما تفاوت این طرح با طرح‌های قبلی، گستردگی و تنوع آن است که در کل کشور قابل دسترس است.

به گفته وی، ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشورمان پایین است و نیاز است تا همه افراد جامعه به مساله بیمه و بیمه‌نامه‌های متنوعی که وجود دارد، ورود کنند و برای آرامش خود و خانواده و تامین امنیت زندگی از این خدمت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری با یادآوری به اینکه منافع شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوی همانند بیمه ملت  باید به بازنشستگان برگردد، افزود: بازنشستگان ذینفعان این صندوق هستند و باید از خدمات و تنوع محصولات آنها به خوبی بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه امیدواریم بیمه ملت در سال جاری جزو بیمه‌های پررونق باشد و سرویس و خدمات خوبی برای بازنشستگان کشوری فراهم کند، افزود: یکی از ویژگی‌های تفاهم‌نامه نوشته شده میان صندوق بازنشستگی کشوری با بیمه ملت طرح تخفیف و تقسیط انواع بیمه‌نامه است در طرح تخفیف علاوه بر تخفیف‌های رایج تخفیف‌های مازاد برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است. در عین حال در بحث خدمات تقسیطی، بازنشستگان می‌توانند با اقساط ۱۲ ماهه که فشار مالی به بازنشستگان وارد نمی‌کند، از خدمات بیمه‌ای ملت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق کشوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیمه ملت حدود ۲ هزار نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد که بازنشستگان می‌توانند باتوجه به  محل سکونت و اقامت خود به یکی از این نمایندگی‌ها مراجعه کنند، افزود: جهت استعلام و اعتبارسنجی، بازنشسته و وظیفه‌بگیر پس از در خواست استفاده از شرایط تخفیف ویژه و صدور بیمه‌نامه می‌بایست ضمن ارائه کارت ملی، شماره ملی و شماره دفترکل خود را به کارمند صدور نمایندگی شرکت بیمه اعلام نماید.

افتخاری در عین حال تاکید کرد: هنگام خرید هر بیمه نامه ابتدا ۲۰ درصد کل حق بیمه پرداختی در زمان صدور پرداخت شده و مابقی در ۱۲ قسط مساوی از حقوق متقاضی کسر می‌گردد. در عین حال متقاضی صدور بیمه‌نامه می‌بایست فرم مخصوص پذیرش کسر از اقساط بیمه‌نامه از حقوق ماهانه را به همراه اثر انگشت امضا کند.

او با بیان اینکه خدمات بیمه‌ای که در تفاهم نامه امروز به امضا رسید شامل خدمات بیمه نامه شخص ثالث، بدنه، عمر و حادثه، آتش‌سوزی و کرونا است، در ادامه توضیح داد: پوشش بیمه‌ای امنیت خاطر برای بازنشستگان و خانواده‌هایشان ایجاد خواهد کرد. بخصوص در شرایط حال حاضر که انواع و اقسام حوادث مخاطره‌انگیز را همانند سیل، زلزله کرونا..را مرتبا تجربه می‌کنیم. بنابراین بازنشستگان می‌توانند از خدمات بیمه‌ای مازاد همانند آتش‌سوزی که هزینه خیلی کمی دارد نیز استفاده کنند.

افتتاح درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir خبر داد و گفت: بازنشستگان می‌توانند اطلاعات مربوط به خدمات ارائه شده در این صندوق را از طریق این درگاه اینترنتی پیگیری کنند.

وی گفت: این درگاه به منظور یکپارچه‌سازی سامانه‌های ارائه خدمت و ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی راه‌اندازی شده است.

پرداخت افزایش حق عائله مندی و اولاد از خردادماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه سخنان خود، با اشاره به افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان این صندوق اظهار داشت: حق عائله‌مندی و اولاد با محاسبه ۱۵ درصد افزایش، در حقوق خردادماه به همراه مابه‌التفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت واریز می‌شود.

کمیته ویژه همسان سازی پیگیر این نیاز اساسی بازنشستگان است

وی در خصوص همسان‌سازی حقوق نیز با تاکید براینکه حقوق بخشی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واقعا پاسخگوی نیاز و زندگی این عزیزان نیست، گفت: نشست‌های متعددی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین سایر مسئولان کشور برگزار شده و این موضوع دغدغه همه ما است.

افتخاری با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق اولویت صندوق بازنشستگی است، تصریح کرد: کمیته ویژه حقوق و همسان‌سازی تشکیل شده و با جدیت در حال بررسی و کارشناسی است تا با رسیدن به یک فرمول مشخص اثرگذاری لازم را در بودجه سال ۱۴۰۰ داشته باشد و این دغدغه یکبار برای همیشه برطرف شود.

بررسی طرح هایی برای ارائه خدمت دندانپزشکی به بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیمه دندانپزشکی را یکی از مهمترین انتظارات بازنشستگان در حوزه درمان عنوان کرد و افزود: هزینه‌های دندانپزشکی بسیار بالاست و اگر بخواهیم این خدمت را در بیمه تکمیلی پوشش دهیم نیازمند اعتبار ویژه‌ای هستیم. بنابراین، در قرارداد فعلی کمک هزینه یک دست دندان منظور شده و در کنار آن نیز تلاش می‌کنیم تا با کمک بیمه ملت، این خدمت در قالب تخفیف و کاهش هزینه اجرایی شود.

افتخاری اظهار داشت: پس از رسیدن به طرح مشخصی در این زمینه، اطلاع رسانی آن انجام خواهد شد.

نمایندگی های بیمه ملت پاسخگوی بازنشستگان هستند

اسماعیل دلفراز، مدیرعامل شرکت بیمه ملت هم در سخنانی با اشاره به اینکه بخش عمده سهام این شرکت از آن بازنشستگان کشوری است، گفت: بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند با مراجعه سایت بیمه ملت به نشانی اینترنتی melat.ir یا تماس با شماره تلفن ۸۵۳۳۳ از جزئیات این طرح جدید و نشانی نمایندگی‌های بیمه ملت در سراسر کشور کسب اطلاع کنند.

او با بیان اینکه نمایندگی‌های بیمه ملت آماده ارائه خدمات به بازنشستگان هستند، گفت: هنگام خرید هر بیمه‌نامه ۲۰ درصد بهای آن به صورت نقدی پرداخت و مابقی طی ۱۱ قسط از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.

وی افزود: کافی است بازنشستگان در هنگام خرید بیمه‌نامه، علاوه بر ارایه کارت ملی، شماره دفترکل خود را به متصدی مربوطه در شرکت بیمه ملت اعلام کنند و با امضای یک فرم مخصوص، بپذیرند که اقساط بیمه‌نامه از حقوق ماهانه‌شان کسر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز