خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وزیر کار برای ترمیم جدی حداقل مستمری آستین بالا بزند/ بازنشستگان سقوط قدرت خرید را به چشم می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۶۰

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر خرم‌آباد، گفت: با پایدار شدن افزایش شکاف درآمدی میان کارگران شاغل و بازنشسته، ضروری است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای ترمیم جدی حداقل مستمری آستین بالا بزند.

«محمدحسن موسیوند» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه حدود ۴ میلیون حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی همچنان چشم انتظار افزایش حداقل مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هستند، گفت: با پایدار شدن افزایش شکاف درآمدی میان کارگران شاغل و بازنشسته، ضروری است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای ترمیم جدی حداقل مستمری‌ آستین بالا بزند.

وی افزود: شرایط مستمری‌‌بگیران از لحاظ معیشتی پایدار نیست و سقوط لحظه‌ای قدرت خرید خود را می‌بینند و کمک می‌‌خواهند. با توجه به اینکه دولت مکلف به ابلاغ حداقل مستمری به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و البته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، الزامی است که بی‌معطلی افزایش مستمری از طریق بازنگری در حداقل دستمزد و یا اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی شهر خرم آباد با بیان اینکه بازنشستگان نمی‌توانند بیشتر از خرداد برای افزایش مستمری خود معطل شوند، گفت: دولت باید در همین خرداد ماه تکلیف را روشن کند و اجازه ندهد که کار به تیرماه یا پس از آن بکشد؛ هرچند آقای سالاری، مدیرعامل سازمان اعلام کرده است، که در خرداد ماه افزایش مستمری‌ها اجرایی می‌شود.

موسیوند با بیان اینکه مستمری‌بگیران در موضوع افزایش مستمری‌ها ۲ ماه از سال را از دست داده‌اند، گفت: باید شرایطی فراهم شود که افزایش مستمری از ماه ابتدای سال به یک تکلیف غیرقابل نقض تبدیل شود. بازنشستگان باید بتوانند این خواسته را بی‌کم و کاست درخواست کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز