خبرگزاری کار ایران

جلسه شورایعالی کار برگزار می‌شود/ ناصر چمنی: موضوع اصلی باید ترمیم افزایش حداقل دستمزد باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۵۶۹

قرار است سه‌شنبه جلسه شورایعالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دقایقی قبل وزارت کار به نمایندگان کارگری خبر داد که سه‌شنبه این هفته قرار است جلسه شورایعالی کار برگزار شود.

پیش از این، جلسه بیست و چهارم اردیبهشت به دلیل عدم امکان حضور وزاری اقتصادی لغو شد؛ دولتی‌ها اعلام کرده بودند که در آن جلسه قرار است در مورد افزایش حق مسکن کارگران تصمیم‌گیری شود اما براساس اعلام سازمان بازرسی کشور، موضوع ترمیم حداقل دستمزد نیز باید در دستور کار شورایعالی کار قرار بگیرد.

پیش از این، نمایندگان کارگری اعلام کردند که اگر موضوع افزایش حق مسکن باشد بازهم صورتجلسه را امضا نخواهند کرد و امروز بعد از دعوت تلفنی اعضای کارگری برای جلسه سه شنبه، ناصر چمنی (از مذاکره‌کنندگان کارگری شورایعالی کار) به ایلنا گفت: حتماً باید در مورد ترمیم حداقل مزد ۹۹ در جلسه روز سه شنبه صحبت شود.

وی تاکید کرد: موضوع اصلی جلسه بایستی ترمیم افزایش ۲۱ درصدی مزد ۹۹ باشد؛ در کنار این موضوع اصلی می‌توان به بحث افزایش حق مسکن کارگران نیز ورود کرد اما مهم‌ترین موضوع ترمیم پایه دستمزد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز