خبرگزاری کار ایران

شماره ۲۳۰ هفته نامه آتیه نو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۳۵۱

شماره ۲۳۰ هفته نامه آتیه نو منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ دومین شماره از سری جدید هفته نامه آتیه نو، شنبه 10 خرداد منتشر شد.  

«نبرد تامین اجتماعی با بحران معیشت» عنوان گزارشی است که به ماجرای جالب دریافت وام برای پرداخت حقوق بازنشستگان از سوی تامین اجتماعی می پردازد و با علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در این باره گفتگو شده است. 

آتیه نو در این شماره با دکتر علی حیدری، نایب رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفتگویی تفصیلی منتشر کرده که در آن درباره چرایی انباشت بدهیهای دولت به سازمان تامین اجتماعی، بن بست های قانونی موجود در این عرصه و اقدامات و اتفاقاتی که بخصوص در ایام شیوع کرونا سبب شده تا این سازمان با چالش هایی مهم روبه رو شود صحبت شده است. علی حیدری به اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به کسانی که زیر چتر سازمان قرار می گیرند و البته آن دسته از هموطنانی که بیمه شده این سازمان نیستند، هم اشاره کرده است. 

 «کرونا و سونامی فقر» عنوان چکیدهای از گزارشهای بین المللی است که شرایط اقتصادی جهان را پس از شیوع بیماری کوید 19 را بسیار آشفته ارزیابی میکنند.   

گفتگو با هادی مرزبان کارگردان تئاتر از دیگر مطالب این شماره است که در آن به چالش های تئاتر و مشکلاتی که شیوع کرونا برای این هنر ایجاد کرده پرداخته شده است.  

«روزی روزگاری با آقای اوپک! » یادنامه ایست درباره مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی تاثیرگذارترین ایرانی در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت که چندی پیش درگذشت و زندگی و فعالیت های سیاسی اودر آن مرور شده است.  

بیژن بیژنی، خواننده و خوشنویس پیشکسوت نیز در گفتگو با آتیه نو به لزوم حضور جدی تامین اجتماعی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرده و معتقد است  سـازمانهایی نظیر تامین اجتماعی ابزار و امکانات کافی در اختیار دارند تا هم بتوانند حامی هنرهای ملی ما باشــند و هم از بســتر حمایتگــری برای ایــن گونه های هنری بتوانند خودشــان را در عرصه فرهنگی واجتماعی برای جامعه بازمعرفی کنند. 

 گفتگو با قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم درباره روزهای سخت کرونا  در ابتدای کار و اینکه چطور امروز این شهر توانسته به وضعیت نســبتا عادی بازگردد. دکتر علی ابرازه در این گفت وگو تاکید میکند که قم با همدلی و پشتیباتی همه نهادها از جمله سازمان تامین از وضعیت قرمز کرونایی عبور کرد و به نوعی الگوی همدلی و همصدایی در بحث مقابله با کرونا بود. 

در این شماره از آتیه نو یادداشتهایی از روزبه کردونی رییس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، سیدجلیل جلالیفر عضو هیات رییسه اتاق مشترک  ایران - روسیه، سید فرهنگ حسینی کارشناس اقتصاد، نوید قدسی کارشناس بازار سرمایه، فرامرز توفیقی عضو کارگری شورایعالی کار ، وحید شقاقی اقتصاددان و علی قزلسفو  نایب رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری اساتید حق التدریس هم منتشر شده است.  

گفتنی است «آتیه نو»، به صاحب امتیازی موسسه فرهنگی و هنری آهنگ آتیه وابسته به سازمان تامین اجتماعی، نخستین هفته نامه تخصصی رفاه و تامین اجتماعی در ایران است که با رویکرد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از سال 1394 آغاز به کار کرده بود و دور جدید آن پس از 6 ماه توقف، انتشار آن از سر گرفته شده است.

مخاطبان می توانند علاوه بر نسخه چاپی، از طریق وبسایت http://atiyehno.ir/

به صورت آنلاین این نشریه را مطالعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز