خبرگزاری کار ایران

تعدادی از کارگران پتروشیمی رجال دست از کار کشیدند/ کمیسیون کارگری برای رسیدگی ورود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۰۷۹

جمعی از کارگران پتروشیمی رجال در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و مشکلاتی که بر سر راه اجرای قانون بدی آب و هوا و متناسب‌سازی دستمزدها با شرایط جغرافیایی محیط کار وجود دارد، دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود 40 نفر از کارگران پتروشیمی رجال در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و مشکلاتی که بر سر راه اجرای قانون بدی آب و هوا و متناسب‌سازی دستمزدها با شرایط جغرافیایی محیط کار وجود دارد، دست از کار کشیدند. 

پتروشیمی رجال 400 کارگر قرارداد مستقیم دارد که از سال‌های پیش پیگیر متناسب‌سازی دستمزدهای خود هستند. سال 98 هم در این مورد اعتراضاتی برگزار شد اما تا این لحظه پیگیری‌های کارگران از طریق فرمانداری ماهشهر و دیگر مسئولان سازمان منقطه ویژه اقتصادی پتروشیمی به جایی نرسیده است. 

یک منابع آگاه در شرکت اعتراض کارگران در مورد بدی آب و هوا را بی‌ارتباط به قانون کار دانست و گفت: «حق بدی آب و هوا مربوط به ماده 68 قانون استخدام کشوری است.» 

وی افزود: «این در حالی است که آقای بیرانوند فرماندار منطقه اعلام کرده است که موضوع را از طریق برگزاری کمیسیون کارگری پیگیری می‌کند.» 

این منبع آگاه در پتروشیمی رجال با بیان اینکه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حال پیگیری است و اینگونه نیست که بتوان در عرض چند ماه آن را اجرا کرد، گفت: «در سنوات گذشته شرکت برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مشاور گرفت تا از طریق مشاور این کار گسترده را انجام دهد. هماهنگی‌های لازم هم با اداره کار صورت گرفته است و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز