خبرگزاری کار ایران

امیدواری کارگران ساختمانی برای دریافت وام یک میلیون تومانی در آخرین روز/ ما را در اولویت قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۹۰۶

کارگران ساختمانی استان کردستان که بسیاری از آنها وام یک میلیون تومانی کرونا را نگرفته‌اند؛ می‌گویند امیدواریم دولت ما را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کرونا» معاش گروه‌های بسیاری را به مخاطره انداخت که در این بین، کارگران ساختمانی استانهای محروم ضربه مضاعف خورده‌اند؛ آنها که پیش از این نیز کار چندانی نداشتند، در ایام کرونا، بیشتر از قبل بیکار شدند (به گفته رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کردستان، نرخ این بیکاری بالای 60 درصد است) و در عین حال، نه بیمه بیکاری گرفتند و نه بسیاری از آنها تسهیلات کرونایی دریافت کردند.

جمعی از کارگران ساختمانی کردستان می‌گویند: حتی وام یک میلیون تومانی کرونا به ما پرداخت نشد؛ تعدادی از ما امروز که آخرین روز ثبت نام است، می‌خواهیم برای این وام ثبت نام کنیم و امیدواریم این بار، این مبلغ ناچیز را به ما بپردازند.

این کارگران خواستار آن هستند که دولت آنها را به خاطر شرایط سخت معیشت و محرومیتی که دارند، در اولویت قرار دهد.

کارگران ساختمانی کردستان می‌گویند: اگر دولت از انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی یاری می‌گرفت یا به سامانه رفاهی ایرانیان مراجعه می‌کرد، همه طالاعات کارگران ساختمانی را می‌یافت و می‌توانست خیلی راحت از این کارگران در بحران کرونا، حمایت مالی صورت دهد؛ انجمن‌های صنفی اطلاعات کامل کارگرانی را که بیکار شده‌اند، ثبت کرده‌اند و دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز