خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دفترچه‌های درمانی ۲۰ درصد خدمات موردنیاز بازنشستگان را تامین نمی‌کند/ تامین اجتماعی متعلق به کارگران است نه دولت

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۸۵۵

مازیار گیلانی‌نژاد در واکنش به اظهارات وزیر کار گفت: سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مستمری بازنشستگان مشکل دارد و مجبور به استقراض است.

مازیار گیلانی‌نژاد (فعال کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به برخی اظهارات وزیر کار اشاره کرد و گفت: با ارایه ۱۲ درصد از سهام شستا در بورس، وزیر کار چنین اظهار کرده‌اند: «مبالغ حاصل از فروش سهام شستا به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شد. گزارش‌های مالی سازمان باید به هیات امنا داده شود. این پول نباید خرج نیازهای جاری شود بلکه باید در مسیر سرمایه‌گذاری تخصیص یابد. بخشی از این مبلغ بابت افزایش سرمایه بانک رفاه تزریق خواهد شد تا کمبودها در بخش تجهیزات پزشکی را از بین ببرد. شستا متعلق به ذینفعان است و باید از حقوق ذینفعان صیانت کرد و  سازمان تامین اجتماعی با هوشیاری مراقب اموال کارگران است». باید تاکید کنیم که سازمان تامین اجتماعی و همه اندوخته‌های آن، صد درصد سرمایه‌های کارگران است و دولت نباید و نمی‌تواند به تنهایی در مورد این اندوخته‌ها تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: هیات امنا و سازمان تامین اجتماعی، گزارش‌های این تخلف مالی را فقط به یکدیگر گزارش می‌کنند و هیچگونه شفاف‌سازی برای افکار عمومی و صاحبان این صندوق یعنی کارگران ندارند. وزیرکار می‌گوید پول‌ها را می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند ولی نمی‌گوید کجا؛ اما سوال مهم این است او و مجموعه دولت چه تضمینی برای سرمایه‌گذاری سودآور به کارگران می‌دهند؟ وزیر کار می‌گوید این پول به بانک رفاه تزریق خواهد شد. همه می‌دانیم که چندین ماه است سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران از بانک رفاه وام گرفته است پس اول باید بدهی بانک رفاه پرداخت شود و بازهم باید از همین مبلغ فروش که به بانک رفاه تزریق خواهد شد، تا چندین ماه، مستمری بازنشستگان پرداخت شود چون این پول تا بیاید سرمایه‌گذاری شود و سود بدهد، حداقل یکسال طول خواهد کشید.

گیلانی‌نژاد افزود: در مورد اینکه ایشان می‌گوید با این پول کمبودهای بخش تجهیزات پزشکی را از بین می‌برند باید پرسید با این وضعیت اصلاً پولی می‌ماند که شما بخواهید تجهیزات پزشکی هم  بخرید؟! در سال گذشته بیش از ۱۰۰ قلم دارو را از سبد بیمه گذاران خط زدید، دفترچه‌های درمانی به کاغذپاره‌ای تبدیل شده و در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد خدمات درمانی را پوشش می‌دهد. ۹۰ درصد بازنشستگان نمی‌توانند با این دفترچه دندان‌هایشان را درست کنند. آیا  بهتر نیست در ابتدا کیفیت دفترچه های درمانی را درست کرد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز