خبرگزاری کار ایران

افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۲۴

مدیرکل تامین اجتماعی استان از افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان، مسعود علیاری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: تعداد بیمه‌شدگان اجباری استان از رقم ۱۱۰ هزار نفر در پایان سال ۹۷ به رقم ۱۱۶ هزار و ۲۶۹ نفر در پایان سال ۹۸ رسیده و با احتساب میانگین ماهانه ۵۰۰ نفر بازنشسته در طول سال ۹۸ (جمعا ۶۰۰۰ نفر) خالص بیمه‌شدگان اجباری جدید استان در سال ۹۸ بیش از ۱۲ هزار نفر بوده است. همچنین طی سال ۹۸ قریب به ۲۲۵۰ نفر نیز به تعداد بیمه‌شدگان مشاغل آزاد استان اضافه شده که تغییرات اخیر نیز گواهی بر بهبود وضعیت بازارکار استان طی سال ۹۸ است.  

 همچنین محمدرضا یوسفی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان) گفت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان زنجان از رقم ۴۶.۷درصد در سال ۹۷ به رقم ۴۹.۱ درصد در سال ۹۸ رسیده است که بر اساس آن ، استان زنجان در رتبه نخست کشور از حیث مشارکت اقتصادی قرار گرفته است.

او افزود: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از نیروی انسانی کشور که در پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران قابل مشاهده است، استان زنجان درکنار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، شاهد کاهش نرخ بیکاری در سال ۹۸ بوده است. براساس این گزارش ، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان از رقم ۸.۶ درصد در سال ۹۷ به رقم ۸ در سال ۹۸ کاهش پیدا کرده است که در این شاخص نیز استان در رتبه سوم کشوری قرار دارد. تغییرات این دو شاخص نشان از اثربخشی برنامه های استانی در امر اشتغال بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: شاخص نسبت اشتغال استان زنجان نیز از رقم ۴۲.۷ درصد در سال ۹۷ به رقم ۴۵.۱ درصددر سال ۹۸ رسیده است که بالاترین نسبت در بین تمامی استان ها بوده و از این حیث استان زنجان در رتبه نخست کشوری قرار دارد.بنابر تعریف آماری ، نسبت اشتغال برابر با سهم جمعیت شاغل به کل جمعیت در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) ضرب در ۱۰۰ است. این نسبت برای کل کشور در سال ۹۸ ، برابر با ۳۹.۴درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز