خبرگزاری کار ایران

جمعی از معلولان خواستار شدند؛

نارضایتی برخی معلولان از عدم دریافت حمایت‌های بهزیستی/ با دسترسی به اطلاعات دهکی مشکلات «آزمون وسع» را حل کنید

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۰۱۰

کمپین معلولان با تحویل دو نامه جداگانه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار انتشار گزارش عملکرد بودجه سال ۹۸ سازمان بهزیستی و دسترسی مددجویان به اطلاعات دهکی خود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه کمپین حمایت از افراد دارای معلولیت درخواست شفاف‌سازی عملکرد بودجه سال ۹۸ «توانبخشی» و «قانون حمایت از حقوق معلولان» از سازمان بهزیستی مطرح شده است. 

در این نامه آمده است: پیرو تاکید مکرر وزیر محترم رفاه مبنی بر «شفافیت» مستدعی‌ست دستور فرمائید دریافت‌ها و هزینه‌کرد بودجه توانبخشی سازمان بهزیستی و اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸ با لحاظ نمودن جزئیاتی مانند: تعداد نفرات دریافت‌کننده خدمات و مبالغ با انواع و شدت معلولیت‌ها، مراکز نگهداری، کمک هزینه‌های موردی، مبالغ پرداختی جهت درمان، توانبخشی تحصیل، شهریه دانشگاه‌ها، استان، شهر و... با هدف آگاهی و تنویر افکار عمومی در دسترس همگان قرار گیرد. خاطرنشان می‌سازیم درخواست فوق در اواخر اسفند سال گذشته به سازمان بهزیستی ارائه شده ولی همچون سایر مکاتبات بی‌پاسخ مانده است!

کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت همچنین از وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای جداگانه خواستار اتخاذ تدابیری جهتِ دسترسی مددجویان به اطلاعات دهکی خود شد.

در این نامه آمده است: یکی از مشکلات جدی‌ که اخیرا افراد دارای معلولیت درگیر آن شده‌اند، مسئله «آزمون وسع» و «دهک» است! حمایت از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی بر اساس آزمون وسع، شامل افرادی با دهک‌های پایین می‌شود و مددجویانی  که به دلیل عدم دریافت حمایت‌ها و خدمات نسبت به طبقه‌بندی دهکی معترض هستند، نمی‌دانند چگونه به اطلاعات دهک خود دسترسی پیدا کنند و در صورت مغایرت اقدام به اصلاح آنها نمایند و همین امر موجب نارضایتی اکثر مددجویان را فراهم نموده است. لذا مستدعی‌ست تدابیری اتخاذ فرمائید تا مددجویان به اطلاعات دهک خود دسترسی پیدا کرده و در صورت داشتن اعتراض، نسبت به آن اقدام نمایند تا بدین‌وسیله حقوقی از احدی ضایع نگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز