خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

30 برنامه عملیاتی در راستای توسعه بیمه اجتماعی اجرا می‌شود/ تحت پوشش قرار دادن همه افراد ساکن در جامعه هدف است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۴۹۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل، طرح‌ها و برنامه‌‌های این صندوق را در سالجاری تشریح کرد.

«رضا عبداللهی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه در راستای شتاب دادن به توسعه بیمه اجتماعی روستائیان در استان اردبیل 30 طرح و برنامه عملیاتی برای سال 1399 تدوین شده است، افزود: این برنامه‌ها با تبعیت از ماموریت‌ها و برنامه‌های عملیاتی ستاد صندوق و نیز برنامه‌های را هبردی و توسعه‌ای استان تدوین شده است و در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در جامعه هدف و بخصوص در کانون‌های تلاش و تولید با هدف توانمندسازی روستائیان در مرحله اجرا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف صندوق در استان اردبیل با استناد به سرشماری 1395 و ابلاغ ستاد صندوق به 181 هزار و 385 نفر افزایش یافته است، اظهار داشت: از این تعداد 145 هزار و 452 نفر جمعیت روستایی و 35 هزار و 933 نفر جمعیت هدف در  شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است. افزایش جامعه هدف، تکلیف، مسئولیت اجتماعی و ماموریت صندوق را در استان دو چندان کرده است.

عبداللهی، نقش بیمه اجتماعی روستائیان را در پویایی کانون‌های تلاش و تولید، توانمندسازی روستائیان و بازسازی و آبادانی روستاها بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: توسعه بیمه اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر و یکی از مهم‌ترین بخش‌‌ها برای حفظ کرامت انسان‌ها به خصوص در زمان پیری و از کار افتادگی است. برنامه اصلی و راهبردی صندوق در استان تحت پوشش قرار دادن همه افراد ساکن در جامعه هدف است و تحقق این هدف بزرگ و رسیدن به پوشش حداکثری مستلزم مشارکت جدی مردم و همراهی و همکاری بیش از پیش فرماندارای‌ها، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خدمات روستایی و رسانه‌ها با صندوق بیمه اجتماعی روستائیان می‌باشد.

عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه با دستور استاندار اردبیل، توسعه بیمه اجتماعی یکی از برنامه‌های راهبردی و توسعه‌ای استان اعلا م شده است، تصریح کرد: برنامه عملیاتی صندوق استان بر مبنای اهداف، سیاست‌ها و ماموریت‌های صندوق و همچنین با محوریت «بسته 10 گانه سیاست‌های راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر» که توسط مدیرعامل صندوق به استان‌ها ابلاغ شده است و نیز بر پایه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان تدوین و در راستای گسترش عدالت اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی در جامعه هدف با تلاش و همت مضاعف در حال اجرا می‌باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه در راستای بازسازی تولید روستاها و توانمندسازی روستائیان توسعه بیمه اجتماعی باید به عنوان یک ضرورت در گفتمان توسعه و برنامه‌های توسعه‌ای کشور مورد توجه جدی قرار گیرد، تاکید کرد: در حال حاضر هیچگونه مانع و محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف در صندوق وجود ندارد و ماموریت صندوق یاری کردن دولت در افزایش رفاه اجتماعی در جامعه هدف می‌باشد و در این مسیر تلاشگران صندوق برای تحقق اهداف و ماموریت‌های صندوق از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز