خبرگزاری کار ایران

کارگران بیکار شده فولاد زاگرس در قروه کردستان:

آیا دوباره پای کوره‌ها بازمی‌گردیم؟!

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۳۷۲

کارگران بیکارشده فولاد زاگرس می‌گویند: امیدواریم کارخانه نوین فولاد کامیاران، نیروهای متخصص قبلی را به کار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سال ۹۲، انحلال فولاد زاگرس در قروه کردستان رسماً اعلام شد و ۴۰۰ کارگر این واحد صنعتی بیکار شدند. در طول سالهای گذشته، این کارگران بارها به مسئولان مراجه کردند و خواستار احیای کارخانه شدند؛ آنها در موارد بسیاری برای کارهای فصلی، روزمزد و غیررسمی، مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگ شدند.

حالا بعد از هفت سال، مجتمع نوین فولاد رامیار کردستان، با پسوندِ فولاد زاگرس سابق در محل سابق کارخانه فولاد زاگرس یعنی در کیلومتر ۲۰ روستای گنجی در جاده سنندج- همدان نرسیده به قروه، قرار است شروع به کار کند. به گفته مسئولان، این مجتمع تولیدی می‌تواند برای ۲۲۰ کارگر اشتغال مستقیم ایجاد کند و همچنین ۲ هزار نفر را به صورت غیرمستقیم صاحب شغل نماید.

کارگران فولاد زاگرس می‌گویند: انتظار داریم از همان نیروهای بیکار شده قبلی در این واحد تولیدی که پسوند آن هم فولاد زاگرس سابق است، استفاده شود. ما در انتظار دعوت به کار هستیم و آماده‌ایم تحت نام جدید در همان محل قبلی، کار خود را شروع کنیم.

نگرانی کارگران از این بابت است که مدیران مجتمع نوین فولاد، کارگران سابق را به کار نگیرند و برای تامین نیرو دست به استخدام نیروهای جدید بزنند.

نمایندگان کارگران فولاد زاگرس می‌گویند: در روزهای گذشته، تلاش کردیم که با مسئولان نوین فولاد تماس بگیریم اما ممکن نشد.

در عین حال، تماس‌های خبرنگار ایلنا با مسئولان صنعت و معدن شهرستان قروه نیز تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

کارگران فولاد زاگرس از مسئولان صنعت و معدن انتظار دارند به‌کارگیری نیروهای سابق را برای مسئولان واحد جدید، الزام کنند تا بعد هفت سال دربدری و بیکاری، کارگران متخصص و باسابقه فولاد، دوباره پای کوره‌های تولید بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز