خبرگزاری کار ایران

در برنامه «کارگر ایرانی» مطرح شد:

خانه کارگر بیش از ۸۰۰ اقامتگاه در سراسر کشور دارد/ چگونه کارگران از استراحتگاه‌ها استفاده کنند؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۵۶۸

استراحتگاه‌های خانه کارگر در شهرهای مختلف، به کارگران عضو این تشکل در سراسر کشور خدمات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز نصیری (معاون امور اعضا و آموزش خانه کارگر) در برنامه آنلاین «کارگر ایرانی» که در ایستاگرام خانه کارگر برگزار شد، درباره استراحتگاه‌های خانه کارگر گفت: خانه کارگر از اواسط دهه ۷۰ استراحتگاه‌هایی را در اختیار کارگران گذاشته است. ما از همان زمان به کمک بخشی خصوصی و دولت سعی می‌کردیم تا مسافرت کارگران را کم‌هزینه‌تر کنیم. اوایل کار اردوهای تشکیلاتی مشهد را داشتیم که از مجموعه‌های زائرسرا استفاده می‌شد و اقامتگاه‌های گردشگری و تفریحی به وجود آمدند.

او ادامه داد: اقامتگاه سرعین خانه کارگر به وجود آمد. تمام هدف این بود که برای کارگران و خانواده‌هایشان و به ویژه برای کارگران بازنشسته شرایط تفریحی فراهم کنیم که به آنها سرویس بدهند و از هزینه‌های آنان بکاهند تا بتوانند بخشی از تخفیف‌ها را از مجموعه ما دریافت کنند.

نصیری خاطرنشان کرد: کم کم به این نتیجه رسیدیم که باید مجموعه اقامتی خودمان را بسازیم تا نیاز نباشد که برای خدمات به کارگران به دولت یا بخش خصوصی نیاز پیدا کنیم.

وی افزود: توجه به این مسئله را از سال ۸۲ آغاز کردیم. مجموعه اقامتی سرعین و چمخاله گیلان را ساختیم و زائرسرای‌ مشهد را توسعه دادیم. در ۱۱ نقطه کشور که عمدتاً در مناطق سفرخیز هستند، معادل ۸۰۰ واحد اقامتی راه اندازی کردیم. این مجموعه‌ها بیش از ۱۵ سال است که به جامعه کارگری خدمات می‌دهند.

نصیری خاطرنشان کرد: ما کل سال را در بسته‌های سه روزه سرویس می‌دهیم. به این ترتیب ۳۶۵ روز سال به بسته‌های ۳ روزه تقسیم می‌شود. بنابراین ۱۲۱ واحد زمانی برای هر اقامتگاه خواهیم داشت که برای کل اقامتگاه‌ها عملاً امکان ۹۶ هزار نوبت اقامت را فراهم می‌کند. ضریب اشغال استراحتگاه‌های ما حدود ۷۰ درصد است که به خانوارهای کارگری خدمات ارائه می‌کنند.

نصیری با اشاره به اینکه هزینه هر خانوار کارگری برای سه روز اقامت معادل یک روز اقامت در سایر استراحتگاه‌ها است، گفت: بزرگترین مجموعه اقامتی ما چمخاله است که ۲۸۰ واحد اقامتی در آن وجود دارد و مجتمع بزرگ تفریحی است. در عینحال مجموعه‌های اقامتی تبریز و مشهد حالت هتل اقامتی دارد.

او ادامه داد: سوییت اقامتی که خانواده کارگری وارد آن می‌شوند، تمام امکانات حداقلی مورد نیاز را دارد. ما در سال ۱۲ تاریخ را مشخص کرده‌ایم که در هر ماه امکان رزرو اقامتگاهی سال بعد باز می‌شود. فردا ساعت ۱۰ صبح وزرو تیر ماه را فعال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارگران برای ورود کد عضویت و کدملی برای ورود به سایت نیاز دارد. وقتی در ساعت ۱۰ صبح برای تیر ماه رزرو باز شود، از آن ساعت دیگر سامانه فعال است و بسته نمی‌شود. این سامانه به صورت زنده و لایو امکان رزرو و کنسل را فراهم کرده است. سامانه سرا (سامانه رزرو استراحتگاه) خانه کارگر به صورت اینترنتی امکان ثبت‌نام را برای اعضا فراهم کرده است.

او ادامه داد: کسانی که فعالیت بیشتری دارند و امتیاز تشکیلاتی آنها بالا رفته است، در ایام پیک سفرها مثل عید می‌توانند بدون نوبت از استراحتگاه‌ها استفاده کنند. در مراسم روز کارگر امسال که برنامه‌ها به صورت آنلاین برگزار شده بود، کسانی که به صورت مجازی شرکت کردند. دیگر افراد نیز می‌توانند در این ایام شانس خود را امتحان کرده و زودتر ثبت نام کنند.

نصیری تصریح کرد: در گذشته محدودیت در رزرو تعداد استراحتگاه وجود داشت اما این محدودیت اکنون برداشته شده است و اعضای خانه کارگر می‌توانند در چند شهر اقامتگاه رزرو کنند. قبل از ۹۶ ساعت بعد از رزرو کنسلی ممکن است اما بعد از آن با کسر مبلغی عودت می‌شود. البته اگر از طرف خانه کارگر این کنسلی رخ داده باشد بدون کسر، مبلغ عودت می‌شود. از فردا رزرو تیرماه خانه کارگر را آغاز می‌کنیم و رزرو خرداد ماه فعال شده است. ضمناً اطمینان می‌دهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی در استراحتگاه‌ها رعایت شود.

او ادامه داد: البته امکان استفاده مجردی وجود دارد. اگرچه اقامتگاه‌های خانه کارگر برای خانواده‌های طراحی شده است اما استثنا وجود دارد. البته اعضا دقت کنند که افراد درجه دو نمی‌توانند به این استراحتگاه‌ها مراجعه کنند. این اقامتگاه‌ها برای جمعیت بیشتری از خانواده ۴ یا ۵ نفره برنامه‌ریزی نشد.

نصیری خاطرنشان کرد: مجموعه اقامتی ما خانواده محور است اما تلاش خواهیم کرد تا برای خانم‌های مجرد تورهای ویژه می‌توانیم طراحی کنیم، تا آنها نیز بتوانند از خدمات استراحتگاه‌ها بهره ببرند.

وی با اشاره به تلاش خانه کارگر برای توسعه استراحتگاه‌ها گفت: در غرب کشور تلاش می‌کنیم مجموعه‌های اقامتی را اضافه کنیم.

نصیری با اشاره به اینکه چگونه می‌توان امتیاز تشکیلاتی کسب کرد، گفت: براساس سابقه عضویت، معرفی عضو و شرکت در مراسمات تشکیلاتی می‌توان امتیاز تشکیلاتی کسب کرد و هرچه بیشتر از این خدمات بهره برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز