خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

مشمولان بیمه بیکاری کرونا ۱۲ ساعت برای اعلام شماره حساب فرصت دارند

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۴۷۷

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت: افراد واجد شرایط بیمه بیکاری که پیامک تایید نهایی برای آنها ارسال شده، ظرف ۱۲ ساعت وقت دارند شماره حساب و نام بانک مورد نظر را در این سامانه معرفی کنند.

به گزارش ایلنا، علی آشتاب امروز چهارشنبه گفت: هیچ نیازی به مراجعه حضوری در ادارات تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان‌های استان نیست و تمام کار و فرآیند به شکل سیستمی انجام می‌شود و پس از معرفی شماره حساب و نام بانک مورد نظر، پرداخت بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: متقاضیانی که واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و پیامک برای آنها ارسال شده، بایستی در معرفی شماره حساب دقت لازم را داشته باشند چراکه در غیر اینصورت مسئولیت آن برعهده فرد متقاضی است.

وی ادامه داد: دولت برای کارگرانی که به‌طور غیرارادی و به واسطه تاثیرات بیماری کرونا بیکار شده‌اند، سه ماهه‌ی اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه را مورد حمایت بیمه بیکاری قرار خواهد داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۹ هزار و ۶۷ کارگر قراردادی استان مشمول بیمه بیکاری کرونا شده‌اند که همچون سایر استان‌های کشور تاکنون مبلغی برای این افراد واریز نشده است.

 آشتاب افزود: درکارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ۱۳ رسته شغلی آسیب‌دیده از کووید ۱۹ به استان‌ها ابلاغ و چند نوع حمایت از سوی ستاد ملی کرونا برای آسیب‌دیدگان در نظر گرفته شد.

 وی ادامه داد: پرداخت وام یک میلیون تومانی به مشمولان دریافت یارانه، حمایت مالی و تسهیلاتی از بنگاه‌ها به ازای هر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و بنگاه‌هایی که تعطیلی اجباری شدند ۱۶ میلیون تومان ازجمله این حمایت‌ها است.

آشتاب با اشاره به اینکه در بحث بیمه بیکاری بیشترین تاثیر کرونا برروی بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بوده، افزود: در لرستان ۱۳ هزارو ۸۳۵ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند و  پس از پالایش ۹ هزار و ۶۷ نفر واجد شرایط بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز