خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران هفت تپه از تهدید امنیت شغلی و افزایش مطالبات/ با ۳۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۲۹۶

کارگران مجتمع هفت تپه به دلیل کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت تولید، بابت امنیت شغلی و افزایش معوقات مزدی خود احساس نگرانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از پایین بودن نقدینگی این واحد صنعتی، کشاورزی و کاهش ۷۰ درصدی ظرفیت تولید این کارخانه خبر دادند.

کارگران می‌‌گویند: معوقات مزدی کارگران در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به تاخیر افتاده است. در عین حال  این واحد تولیدی بدهی‌های مالی زیادی به سایر نهادهای دولتی و خصوصی دارد.

کارگران در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند: کمترین برداشت نیشکر را در سال زراعی جاری به نسبت سالهای گذشته داشته‌ایم. تولید اسمی کارخانه ۱۰۰ هزار تن در سال است اما در سال زراعی جاری در مجموع ۲۰ هزار تن شکر زرد در هفت تپه تولید شد که کمترین برداشت را طی ۱۳ تا ۱۴  سال گذشته (تقریبا بعد از سال ۸۶ به بعد) امسال داشته‌ایم. همچنین در این دوره از برداشت نیشکر میزان شهد و شیرینی نی‌های بریده شده بسیار پایین بود و به همین دلیل بر میزان تولید شکر تاثیر گذاشت.

آنها در ارتباط با علت پایین بودن میزان تولید شکر در هفت تپه گفتند: برداشت نیشکر اگر خوب مدیریت نشود باعث خراب شدن نی‌های بریده شده و پایین آمدن میزان شیرینی آنها می‌شود. در سال زراعی جاری که همزمان بارندگی داشتیم بیش از اندازه نی بریده شد و با وجود بارندگی امکان انتقال آنها به کارخانه وجود نداشت به همین دلیل نی‌های بریده سیاه شده و وقتی به کارخانه برای شهدگیری می‌رسیدند، درصد زیادی از شهد خود را از دست داده بودند.

کارگران گفتند: در حالت عادی میزان شیرینی و شهد نیشکر باید ۹۰ درصد باشد اما نیشکرهای که امسال به خط تولید هفت تپه رسیدند میزان شیرینی آنها از ۳۶ درصد تا ۵۰ درصد متفاوت بودند.

کارگران هفت تپه در  بخش دیگری از نگرانی خود با بیان اینکه این واحد صنعتی از سال ۹۴ بر خلاف نظر کارگران به بخش خصوصی واگذار شده است، در ادامه گفتند: اخیرا اخباری از منابع رسمی و غیررسمی در ارتباط با برخی تخلفات سهامدار اصلی مجتمع هفت تپه در مراجع قضایی رسانه‌ای شده که بر نگرانی کارگران افزوده است.

این کارگران که احتمال می‌دهند در نتیجه وضعیت پیش آمده؛ دستمزد و سایر مطالبات مزدی آنها در ماه‌های آتی آنها به تاخیر بیفتد از این رو از مسئولان استانی می‌خواهند به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه کارگران آن برای همیشه رسیدگی کنند.

به گفته آنها؛ بعد از گذشت چندین سال از زمان واگذاری هفت تپه به بخش خصوصی، هنوز وضعیت این مجتمع و کارگران شاغل در آن به درستی مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز