خبرگزاری کار ایران

کارگران «ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق» خواستار تشکیل نهاد کارگری شدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۳۴۹

جمعی از کارگران راه‌آهن جنوب شرق خواستار تشکیل نهاد صنفی برای پیگیری مطالبات خود شدند.

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۲۷۰ کارگر پیمانکاری هستیم که به دلیل خلا‌ءهای قانونی از تمامی حقوق صنفی برخوردار نیستیم به همین دلیل شکل‌گیری نهاد صنفی می‌تواند به پیگیری مطالبات صنفی بر زمین مانده ما کمک کند.

این کارگران افزودند: تقویت امنیت شغلی و جلوگیری از اخراج سلیقه‌ای کارگران و وصول مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای کارگران در گرو ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری است.

کارگران ابنیه فنی جنوب شرق گفتند: به عنوان نمونه هر ماه بخشی از مطالبات ما با تاخیر یک الی دو ماهه پرداخت می‌شود. در عین حال با وجود انجام روزانه بیش از ۱۰ ساعت کار در خطوط ریلی مناطق گرمسیر سیستان و کرمان کارگران از نحوه دقیق محاسبه مزایای جانبی  همانند سختی کار اطلاع دقیقی ندارند. همچنین هستند کارگرانی که از زمان امضای آخرین قراردادشان تاکنون قرارداد جدیدی امضا نکرده‌اند.

 این کارگران همچنین از اجرا نشدن طرح تجمیع و طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران ابنیه فنی انتقاد کرده و در ادامه گفتند: سالهاست که کارگران پیمانکاری ابنیه فنی پیگیر اجرای طرح تجمیع و طبقه‌بندی مشاغل خود هستند اما به دلیل نداشتن نماینده صنفی اجرای این طرح‌ها عملیاتی نشده است.

این کارگران با بیان اینکه نبود ایمنی و بهداشت پیشگیرانه بویژه در ایامی که کرونا امنیت جانی همه را به خطر انداخته، باعث نگرانی کارگران شده است، در پایان افزودند: عقیده داریم که اگر در محیط کارمان امکان تشکیل نهاد صنفی کارگری وجود داشته باشد دست‌کم وضعیت مبهم پیش آمده تا حد قابل چشمگیری شفاف‌سازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز