خبرگزاری کار ایران

واحدهای صنفی آسیب دیده از ویروس کرونا شناسایی می‌شوند/ ضرورت ارائه بسته حمایتی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۱۳۳

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت ایجاد و توسعه اشتغال در حوزه اصناف را یک اولویت برای سال جاری دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صمت، «جمشید گلپور شاره» دراین خصوص بیان کرد: نوسازی و بازسازی اصناف تولیدی و ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب را در دستور کار داریم که در کنار اینها به ارزیابی عملکرد سازمان‌های صنفی نیز می‌پردازیم.

وی ایجاد و توسعه اشتغال در حوزه اصناف (ایجاد فرصت‌های شغلی و پایدارسازی آنها) را یک اولویت برای امسال دانست و افزود: توانمندسازی و ارتقای سطح بهره‌وری سازمان‌های صنفی از طریق پژوهش، آموزش و استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌های تخصصی را برای ارتقا و توسعه آنها دنبال خواهیم کرد.

ضرورت توانمندسازی اصناف و شبکه توزیع کالاهای اساسی

رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت با تأکید بر ضرورت توانمندسازی اصناف و شبکه توزیع کالاهای اساسی، گفت: یکسان‌سازی عناوین اتحادیه‌ها و رسته‌های شغلی و شناسایی واحدهای صنفی آسیب دیده از ویروس کرونا و ارائه بسته حمایتی پیشنهادی از دیگر اولویت‌ها است.

گلپور، ادغام اتحادیه‌های صنفی همگن را یک ضرورت دانست و بیان کرد: بازنگری در قانون نظام صنفی مصوب سال 92 و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن و الکترونیکی کردن امور سازمان‌های صنفی در دستور کار است.

وی در پایان گفت: توانمندسازی اصناف صادرات‌گرا و توسعه بازار محصولات صنفی (کالاها و خدمات) و انجام اقدامات لازم برای استقرار واحدهای صنفی در شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های تخصصی صنفی و ... از دیگر برنامه‌های امسال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز