خبرگزاری کار ایران

نور امید در دل کارگران و مردم قروه/ آیا فولاد زاگرس سابق دوباره احیا می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۰۹۱

کارگران فولاد قروه می‌گویند: این احتمال وجود دارد که حدود ۲۰۰ نفر از ما سر کار بازگردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفت سال از انحلال شرکت فولاد زاگرس در قروه کردستان می‌گذرد؛ بعد از این انحلال، ۴۰۰ کارگر این کارخانه، با بیکاری و آوارگی مواجه شدند. گروهی از این کارگران به مشاغل ساختمانی روی آوردند و بخشی دیگر مسافرکش شدند یا برای دستفروشی و کارگری فصلی، به استان‌های دیگر ازجمله پایتخت مهاجرت کردند.

حالا هفت سال بعد از این دربدری و آوارگی، به نظر می‌رسد تلاش‌ها و مطالبه‌گری‌های کارگران دارد کم کم به نتیجه می‌رسد. به گفته کارگران، مجتمع نوین فولاد رامیار کردستان، با پسوندِ فولاد زاگرس سابق در محل سابق کارخانه فولاد زاگرس یعنی در کیلومتر ۲۰ روستای گنجی در جاده سنندج- همدان نرسیده به قروه، قرار است شروع به کار کند. این مجتمع تولیدی می‌تواند برای ۲۲۰ کارگر اشتغال مستقیم ایجاد کند و همچنین ۲ هزار نفر را به صورت غیرمستقیم صاحب شغل نماید.

کارگران فولاد زاگرس ابراز امیدواری می‌کنند که با افتتاح این واحد تولیدی در محل کارخانه قبلی، بتوانند هرچه سریعتر به سر کار بازگردند و از بلاتکلیفی و بیکاری نجات پیدا کنند.

این کارگران منتظر بازگشایی و شروع به کار هرچه سریعتر این مجتمع تولیدی هستند؛ کوروش تفکری (مدیرعامل مجموعه) اعلام کرده که می‌توان ظرفیت تولید ماهانه را به ۱۵ هزار تن رساند؛ حالا به نظر می‌رسد برای مردم قروه که هیچ کارخانه صنعتی و تولیدی به جز همین فولاد زاگرس ندارند، بازگشایی کارخانه می‌تواند نور امیدی باشد؛ امید به اینکه نان‌آوران کنار خانواده بمانند و مجبور نشوند برای لقمه‌ای نان دست به مهاجرت بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز