خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از حسین امیری‌گنجه؛

"روابط عمومی" حلقه واسط مهندسی ارتباطات با رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۹۸

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی با انتشار یادداشتی نقش روابط عمومی در میزبانی از رسانه‌ها را تشریح کرد.

کیفیت روابط یکی از عواملی است که در تعیین سرنوشت هر موسسه، گروه و فرد نقشی اساسی دارد و آنها را در رسیدن به اهداف مشترک کمک و یاری می‌نماید. این راهبرد به عنوان یک شاخص مهم در مدیریت امروز نهادینه شده است که افراد و موسسات برای تحقق اهداف سازمانی خود نیازمند برقراری ارتباط دوسویه، درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و آحاد مردم هستند.

امروزه نقش و اهمیت عملکرد روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی که با بیش از 43 میلیون نفر از جمعیت کشور ازجمله کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان در ارتباط است، بیش از گذشته احساس می‌شود. سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی که به لحاظ ماهیت، تعهدات و خدماتی که ارائه می‌دهد، سازمانی تاثیرگذار و چندوجهی است. از منظر پوشش تعهدات و خدمات به بیمه‌شدگان اهمیت اجتماعی دارد، تعداد افراد تحت پوشش که نیمی از آحاد مردم و اقشار مختلف ایران اسلامی را تشکیل می‌دهد و همچنین ارتباط مستمر با نهادهای مدنی مانند تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و کانون بازنشستگی، ماهیتی سیاسی اجتماعی را تداعی می‌نماید و از سوی دیگر این سازمان به دلیل تاثیرگذاری بر نظام تولید، اشتغال و امنیت نیروی کار و همچنین به واسطه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی در چرخه اقتصادی کشور نقش موثری دارد. بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌ها و مجموعه فرایندها و تلاش‌های گسترده‌ ارتباطی است که در مواجهه با افکار عمومی با مدیریت گردش اطلاعات توسط روابط عمومی را کاری پیچیده، حساس و تامل‌برانگیز کرده است. در این میان رسانه‌ها هم نیز به عنوان یکی از شاخص‌های مهم جامعه مدنی برای ایجاد و تقویت رابطه موثر و درک متقابل، نقشی حیاتی دارند.

حلقه واسطه مهندسی ارتباطات با رسانه‌های دیداری، شنیداری، گفتاری و الکترونیکی (فضای مجازی) از طریق روابط عمومی شکل می‌گیرد و روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به لحاظ فلسفه و ماهیت عملکردی خود ضمن برقراری ارتباط و ایجاد رضایتمندی جامعه هدف در مهندسی گردش اطلاعات رویکرد چندوجهی دارد، از سویی سعی دارد علاوه بر استقرار نظام اطلاع‌رسانی و ارتباط با جامعه، اطلاع‌یابی را ساماندهی نماید و از سویی دیگر بازخورد پیام، ترغیب و اقناع مخاطبان را مورد تجزیه و تحلیل قرار ‌دهد.

امروزه روابط عمومی الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در اصلاح مناسبات و رفتار سازمانی تلاش می‌کند تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه؛ کارایی و اثربخشی فرایندها را منعکس نماید.  

27 اردیبهشت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌های بی‌شائبه فعالان عرصه روابط عمومی در سازمان تامین اجتماعی تشکر و قدردانی شود. تلاش‌های صادقانه، همت والا، اخلاق‌مداری و مردمداری این عزیزان را در حوزه ارتباطی سازمان جهت ارتقای سطح رضایتمندی جامعه هدف ارج می‌نهیم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون در تمامی عرصه‌های زندگی و کار را برایشان خواستارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز