خبرگزاری کار ایران

نیرومند:

پرداخت بیمه بیکاری به 37 هزار اصفهانی آسیب دیده از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۶۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان اعلام کرد: پیش بینی میشود تا اواخر اردیبهشت بیمه بیکاری 37 هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان اصفهان پرداخت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اصفهان، «محسن نیرومند»، گفت: تاکنون ۶۹ هزار و ۲۵۱ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۳هزار و ۷۲۹ نفر مشمول پرداخت بیمه بیکاری هستند.

وی افزود: از مشمولان بیمه بیکاری ۳۷ هزار نفر آسیب دیده اقتصادی ناشی از کرونا هستند.

وی گفت: قرار است طبق دستورالعمل ارسالی از ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه بیکاری این مشمولان در ماه‌های اسفند سال گذشته، فروردین و اردیبهشت امسال پرداخت شود و برای دیگر مشاغل ازجمله تعطیلی کارگاه‌ها هم مطابق مقرارت و میزان سابقه از شش ماه تا ۵۰ ماه بیمه بیکاری تعلق خواهد گرفت همچنین به افرادی که از اردیبهشت امسال مشغول کار شدند و در این سه ماه بیکار بوده‌اند هم بیمه تعلق می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان افزود: قرار بود طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بیمه بیکاری اسفند مشاغل آسیب دیده در فروردین به حساب متقاضیان واریز شود اما تا این لحظه اعتباری ابلاغ نشده و درصورت ابلاغ تمام پرونده تکمیل و به سازمان تامین اجتماعی ارسال و تنها منتظر اختصاص اعتبار برای پرداخت بیمه بیکاری به مشمولان است.

محسن نیرومند، پایان اردیبهشت را زمان وعده داده شده اختصاص این اعتبار برای پرداخت بیمه بیکاری مشمولان بیان کرد و گفت: درصورت تامین اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پرداخت بیمه بیکاری مشمولان، ۱۰درصد آن معادل ۵۰۰ میلیارد تومان سهم استان اصفهان است.

وی افزود: درصورتی که این میزان اعتبار تغییر کند میزان سهم استان اصفهان هم به تبع آن تغییر خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی اصفهان گفت: بیمه بیکاری ناشی از کرونا به ۱۳ رسته شغلی تعلق می‌گیرد که شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری و هتلداران، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، حمل ونقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، تولید آجیل و آبمیوه‌فروشی، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز فرهنگی و آموزشی و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع‌دستی و موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، آموزشگاه رانندگی، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌هاست و این مشاغل به شرط یک سال سابقه کار میتوانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز