خبرگزاری کار ایران

پایان برداشت نی‌شکر در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه/ نی‌برها بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۸۹

برخی منابع خبری در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه از پایان برداشت نیشکر و بیکاری حدود دو هزار کارگران فصلی نی‌بر در این واحد کشاورزی خبر می‌دهند.

بر پایه خبرهایی که از طریق کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در اختیار خبرنگار ایلنا، قرار گرفته است با پایان یافتن فصل برداشت نیشکر، قرارداد کار حدود ۲ هزار کارگر فصلی تا آبان ماه خاتمه می‌یابد.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آنها آبان و آذر ماه هر سال فعالیت خود را در مزارع نیشکر برای بریدن نی شروع کرده و تا اردیبهشت و خرداد ماه سال بعد با این واحد کشاورزی همکاری می‌کنند.

منابع کارگری با یادآوری اینکه این گروه از کارگران گاه ۱۵ تا ۲۵ سال سابقه کار دارند، افزودند: زمان کار این تعداد کارگر فصلی آبان و آذر ماه هر سال است اما هیچ تضمینی برای بازگشت به کار دوباره آنها در سال آینده وجود ندارد.

طبق اظهارات یکی از کارگران در سال زراعی جاری در مجموع ۲۰ هزار تن شکر زرد در این شرکت تولید شد که کمترین برداشت از سال ۸۶ به بعد بوده است. همچنین در این دوره درصد شهد و شیرینی نی‌ها نسبت به سالهای گذشته کمتر بوده است.

او با بیان اینکه برداشت نیشکر در هفت تپه با دو روش دستی توسط دو هزار کارگر نی‌‌‌بر و روش ماشینی به وسیله شش دستگاه دروگر نیشکر انجام می‌‌شود، در خاتمه اظهار داشت: مجتمع نیشکر هفت تپه در حال حاضر دو نوع کارگر فصلی (قراردادی و پیمانکاری) دارد. کارگران قراردادی با مجتمع و کارگران پیمانکاری که به نام کارگران (اقبالی) شهرت دارند، با پیمانکار طرف قرارداد هستند. در عین حال وضعیت پرداخت بیمه اجتماعی آنها (به دلیل آنکه حق بیمه آنها تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود) مشخص نیست و در زمان بازنشستگی قطعا دچار مشکل خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز