خبرگزاری کار ایران

محمد شریعتمداری:

یک میلیون کارگاه مشمول دریافت تسهیلات کرونایی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۶۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون کارگاه دارای شماره و ثبت شده، با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر و نیروی انسانی مشمول مصوبه دریافت تسهیلات کرونایی هستند.

 به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در پایان جلسه با مسئولان دستگاه‌های مختلف ازجمله سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد مسکن که در محل بنیاد مستضعفان برگزار شد، افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد اقتصادی دولت، با همکاری بانک مرکزی و از محل منابع شبکه بانکی، ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌هایی تخصیص خواهد یافت که در ۱۳ رسته‌ای که مستقیم یا غیر مستقیم از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، فعال هستند.

او اضافه کرد: بر مبنای اطلاعات موجود در سازمان تامین اجتماعی، یک میلیون کارگاه دارای شماره و ثبت شده، با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر و نیروی انسانی مشمول این مصوبه می‌شوند و این واحد‌ها به شرط قبول تعهد حفظ نیروی کار خود که بر اساس فهرست بیمه ارسالی به تامین اجتماعی در ماه‌های دی و بهمن سال ۱۳۹۸ محاسبه می‌شود، مشمول دریافت پیامک مراجعه به سامانه کارا و ثبت نام دریافت وام خواهند شد.

وزیر کار گفت: به ازای هر نفر از نیروی انسانی کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده‌اند مبلغ ۱۶ میلیون تومان و به ازای هر کارگر کارگاه‌هایی که غیر مستقیم لطمه خورده‌اند مبلغ ۱۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد تعلق می‌گیرد که این واحد‌ها باید بعد از دریافت پیامک به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

او ادامه داد: پس از ثبت نام، واحد‌های صنعتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحد‌های گردشگری از طرف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و واحد‌های فرهنگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تایید نهایی قرار می‌گیرند و پس از تایید نهایی، به بانک‌های عامل مراجعه و تسهیلات خود را از هفته دوم خرداد به بعد دریافت می‌کنند.و

زیر تعاون گفت: تا پایان سال، ۲۴۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۳۵۰۰ واحد مسکونی شهری به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر تحت پوشش سازمان بهزیستی، تحویل خواهد شد.

  شریعتمداری افزود: این واحد‌ها بخشی از تعهد بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر است.

او اضافه کرد: تکمیل و تحویل حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سطوح روستایی با متوسط ۶۵ متر مربع مساحت با قبول تعهد از سوی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات و همچنین آورده سازمان بهزیستی مورد تعهد طرفین قرار گرفت و امیدواریم این واحد‌ها تا پایان سال تکمیل و تحویل خانواده‌ها شود.

وزیر کار گفت: همچنین در سطوح شهری هم ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با متوسط ۷۵ متر مربع مساحت که هم اکنون نیمه کاره و در مراحل مختلف ساخت و ساز است با کمک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شامل ۱۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض نقدی و ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تکمیل و تحویل به خانواده‌ها تامین مالی شده و عملیات تکمیل آن‌ها اجرا می‌شود.

او افزود: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هم در این جلسه ۵۰ میلیارد تومان کمک را تعهد کرد و بقیه مبالغ مورد نیاز تکمیل این واحد‌ها هم در تعهد سازمان بهزیستی است که تا پایان سال تحویل خانواده‌ها شود.

شریعتمداری همچنین از آغاز مذاکره با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۴ هزار واحد مسکونی دیگر خبر داد و گفت: مقرر شد دو طرف در نخستین فرصت ممکن مذاکرات آغاز این طرح را شروع کنند تا به لطف الهی این امر به برگ زرین دیگری در زمینه خدمت رسانی به معلولان بدل شود.

او افزود: از ابتدای فعالیت بهزیستی تاکنون ۱۲۳ هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شده است که ۸۷ هزار واحد آن در عمر این دولت و البته به همت خیرین و سایر دستگاه‌ها بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین ابراز امیدواری کرد با ساخت ۴ هزار واحد جدید با کمک و تعهد بنیاد مستضعفان و ۱۴ هزار واحد ثبت نام شده قبلی، خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر صاحب خانه شوند و گفت: امیدواریم با غربالگری و روش‌های مناسب دیگر، از این پس کشور وارد چرخه تولید خانواده‌های دارای معلول نشود، اما اگر خانواده‌های دارای چند معلول دیگری در کشور باشند، خانه دار شدن آن‌ها در تعهد دولت و سازمان بهزیستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز