خبرگزاری کار ایران

واحدهای تولیدی و صنعتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه کرده‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۱۲

هفتمین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، در هفتمین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی با اشاره به شکل‌گیری این کمیته در قالب سه جانبه‌گرایی، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته استفاده از تمام ظرفیت‌های بهداشتی سازمان تامین اجتماعی، شرکای اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای هر چه بهتر پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی و صنعتی است که خوشبختانه تا به حال در تامین سلامت کارگران و کاهش آسیب‌های ناشی از این ویروس در محیط کارگری اثرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین اقدامات و پیگیری‌هایی که با پیشنهادات و مصوبات در این کمیته و کمیته‌های متناظر استانی صورت گرفته نیز در عملیاتی کردن مصوبات این کمیته اثرگذار بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به همکاری شرکای اجتماعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: در بعضی از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد بودیم که این واحدها به صورت خودجوش کارهای بزرگ و اقداماتی موثر را در زمینه اندازه‌گیری اکسیژن خون، تب‌سنجی روزانه و جذب پزشکان متخصص عفونی برای غربالگری و تست از کارگران در واحدها داشتند؛ همچنین برخی از این واحدها خطوط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی‌کننده اختصاص داده‌اند.

شاکرمی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود و فعال کردن هر چه بیشتر خانه‌های بهداشت کارگری و کمیته‌های حفاظت فردی در کارخانه‌ها و کمیته‌های متناظر استانی به عنوان عوامل اجرایی آموزش و ترویج فرهنگ پیشگیری در محیط‌های کارگری، به خوبی از این شرایط گذر کنیم.

در این جلسه همچنین «ابراهیم صادقی فر» معاون فرهنگی و اجتماعی با تقدیر از تلاش‌های بازرسان کار که ۴۵ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در کشور داشته‌اند، اظهار کرد: این بازرسی‌ها برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بوده که امیدواریم با تداوم این بازرسی‌ها با اولویت نظارت بر تامین اقلام بهداشتی و آموزشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد قطع زنجیره این بیماری باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ضمن بازرسی از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور، در صورت نیاز به بازنگری مواردی از این پروتکل‌های بهداشتی اقدام خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه دیگر اعضای حاضر در جلسه به ارائه گزارش‌هایی از عملکرد خود پرداختند که ازجمله مهمترین آمارهای ارائه شده، روند کاهشی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بود که توسط نماینده سازمان تامین اجتماعی ارائه شد.

همچنین «مسعود بابایی» مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به مقایسه آمارهای ثبت‌نام شدگان در سامانه بیمه بیکاری از اسفندماه سال قبل تا این لحظه خوشبختانه تعداد ثبت‌نام‌شدگان و افراد بیکار شده رو به کاهش است.

«فرزاد یوسفی» مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی نیز با اشاره به نقش موثر تشکل‌ها و همکاری آنها با این کمیته بیان کرد: تشکل‌ها در قالب پویش حمایت از کارگران در چند مرحله نسبت به توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و ضدعفونی بین اقشار آسیب پذیر در حوزه کارگری اقدام کردند.

گفتنی است در این جلسه نماینده کارگران نیز از اقدامات کارفرمایان و پیگیری جدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تامین اقلام بهداشتی، غربالگری و فاصله‌گذاری اجتماعی در واحدهای تولیدی و صنعتی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز