خبرگزاری کار ایران

در نشست مجازی کارگر ایرانی طرح شد؛

توصیه‌ی کارشناس سازمان خصوصی‌سازی به کارگران و بازنشستگان برای حفظ ارزش سهام عدالت/ مجموع ارزش سهام به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۳۸۳

نشست مجازی کارگر ایرانی امروز چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت) با حضور کارشناس مسئول دفتر مدیریت سهام سازمان خصوصی‌سازی در اینستاگرام خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کریمی» کارشناس مسئول دفتر مدیریت سهام سازمان خصوصی‌سازی، با بیان اینکه اعطای سهام عدالت از سال ۸۵ با اهدافی مانند گسترش مشارکت مردم در شرکت‌های دولتی، کاهش اندازه‌‌ی دولت و افزایش سهم بخش خصوصی انجام شد، گفت: این سهام میان ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت توزیع شدند.

کریمی افزود: در آغاز کار فرم‌های دعوت‌نامه میان زنان، بازنشستگان، خبرنگاران، کارمندان، بازنشستگان، کارگران و... توزیع شد و ۳۴۳ شرکت استانی سهام عدالت کار تخصیص سهام را به سهام‌داران انجام دادند.

وی با اشاره به انتقاداتی که از عدم تخصیص سهام به تمامی جمعیت کشور وجود دارد، گفت: قرار شد که سهام عدالت از سال ۸۵ تا ۹۵ میان مردم توزیع شود. ۶ دهک درآمدی مشخص شدند تا سهام را دریافت کنند. هم اکنون امکان توزیع سهام عدالت وجود ندارد و باتوجه به اینکه از سال ۸۵ تاکنون شاهد رشد جمعیت بوده‌‌ایم، دیگر امکان ارائه سهام به افراد جدید وجود ندارد.

این کارشناس مسئول دفتر مدیریت سهام سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به توزیع سهام عدالت میان زنان سرپرست خانوار، گفت: در این مدت، سالی حدود ۶ هزار زن سرپرست خانوار را ثبت نام کردیم. از سال ۹۲ تا ۹۴ حدود ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار کارگر فصلی هم صاحب سهام عدالت شدند.

کریمی افزود: در این مدت ۲۳ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت میان سهام‌داران توزیع شده است که ارزش سهام گروهی ۱ میلیون تومان و ارزش سهام گروهی ۵۰۰ هزار تومان است. در گذشته این فرصت به سهام‌داران داده شد که مابه‌‌التفاوت ۵۰۰ هزار تومانی را پرداخت کنند تا صاحب سهم ۱ میلیون تومانی شوند.

وی با بیان اینکه گل سرسبد سهام عدالت به مردم واگذار شد، گفت: ارزش سهام عدالت در این مدت ۱۹ برابر شد. از طرفی سهام ارزشمند به مردم واگذار شد؛ مانند:گل گهر و بانک ملت.

کریمی افزود:ـ از مرداد سال ۹۵ وراث متوفیان می‌توانستند اصل سهام عدالت و سود آن را منتتقل کنند. با این حال از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متوفی تنها ۱۲۰ هزار خانوار برای انتقال اقدام کردند.

این کارشناس مسئول دفتر مدیریت سهام سازمان خصوصی‌سازی، افزود: مشمولان سهام عدالت نیاز به کد بورسی ندارند و بورس به تمام سهام‌داران کد بورسی اختصاص داده است. در این زمینه تفاوتی هم نمی‌‌کند یعنی چه گروهی که آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند و چه گروهی که آزادسازی غیرمستقیم را، کد بورسی دریافت کرده‌اند اما پیش فرض ما این است که تمام افراد آزادسازی غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌اند.

وی افزود: از ۴۹ شرکت حاضر در سبد سهام عدالت، ۱۳ شرکت غیربورسی هستند. به زودی سهام ۳ یا ۴ شرکت غیربورسی وارد بورس می‌شود. از این جهت مردم نباید نگران حضور شرکت‌های غیربورسی در سبد سهام عدالت باشند.

کریمی با بیان اینکه ارزش سهام عدالت به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: با توجه به ۱۹ برابر شدن ارزش سهام عدالت و تخفیف ۵۰ درصد که به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارائه برگه‌‌ی سهام ۱ میلیون تومانی داده شد، ارزش سهام عدالت آنها ۱۰۰ میلیون تومان است.

این کارشناس مسئول دفتر مدیریت سهام سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به کارگران توصیه می‌کنم که سهام خود را در هیچ شرایطی واگذار نکنند، گفت: سهام عدالت به زندگی خانوارهای کارگری رونق می‌دهد و بسیار ارزنده است.

وی افزود: این نکته را باید اضافه کنم که خرید و فروش سهام عدالت حتی به صورت وکالتی ممنوع است. در کل با آزاد شدن خرید و فروش سهام عدالت هم امکان تبادل آن در خارج از فضای بورس وجود ندارد و در ردیف معاملات بورسی قرار می‌گیرد.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز