خبرگزاری کار ایران

63 هزار اصفهانی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۹۴

نشست هم اندیشی و گرامیداشت هفته کارگر و ارج نهادن به زحمات شبانه‌روزی کارگران به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اصفهان و نیز مسئولان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و کانون بازنشستگان شهرستان و استان حضور داشتند.

«محسن نیرومند» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با ارائه گزارش اقدامات هفته کارگر تأکید کرد:  تفاوت اصلی مراسم هفته کارگر امسال با سالیان گذشته، ضرورت اجتناب از تجمعات و مراسم فیزیکی و روی آوری به فعالیت در عرصه فضای مجازی بود.

وی افزود: از بین ۳۹۰۰ کارگر داوطلب در جشنواره امتنان ۱۰۹۰ مورد شایسته داوری شناخته شد که نهایتاً ۱۰ کارگر و گروه کار نمونه به عنوان نمونه‌های استانی معرفی شدند و یکی از گروه کارها نیز به عنوان نمونه ملی برگزیده شد.

نیرومند در خصوص بیمه بیکاری  و تسهیلات حمایتی ناشی از کرونا توضیحاتی ارائه داد و گفت: در ایران حدود ۷۵۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت‌نام کردند که این عدد در استان اصفهان حدود ۶۸ هزار نفر  بوده که با پالایش انجام شده حدود ۶۳ هزار نفر مشمول دریافت این تسهیلات هستند و ضرورت دارد هرچه زودتر بیمه بیکاری  این افراد پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در پایان از وصول حدود ۴۰ هزار شکایت به مراجع حل اختلاف این اداره کل در سال ۹۸ خبر داد.

همچنین استاندار اصفهان در نشست گرامیداشت هفته کارگر در جمع چند تن از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی اصفهان گفت: وظیفه همگانی در هفته کارگر، بزرگداشت مقام کارگر و قدردانی از زحمات کارگران و کارفرمایان است.

در ادامه جلسه و پس از توضیح موارد مرتبط، مسایل و مشکلات جامعه کار و تولید در استان توسط چند تن از اعضا حاضر در جلسه از جمله  مدیرکل تأمین اجتماعی، رئیس کانون کارگران بازنشسته استان، رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و عضو شورای عالی کار، رئیس انجمن های صنفی  کانون‌های کارفرمایی، دبیر اجرایی خانه کارگر، دبیر اجرایی جامعه اسلامی کار مطرح شد.

همچنین راه‌اندازی سامانه روابط کار، آزاد کردن تعداد تختهای بیشتری از بیمارستانهای مدیریت درمان برای رسیدگی به بیماریهای متعدد کارگران و به ویژه بازنشستگان، که سنین بالایی داشته و به انواع امراض  دچارند، واگذاری‌های اصل ۴۴، بحث شرکت‌های خدماتی تامین نیروی انسانی، همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان تأمین اجتماعی با شاغلان، تأمین حق اعتراض و تجمعات قانونی کارگران و بازنشستگان، آموزش، مشاغل سخت و زیان‌آور، حوادث ناشی از کار و مسایل ایمنی، الزام بهره‌مندی هرچه سریعتر بخش درمان کارگران از آنژیو و جراحی قلب، افزایش حقوق و دستمزد و بالاخره هفته کارگر و مراسم بزرگداشت آن مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 در ادامه جلسه و به عنوان آخرین  سخنران رضایی استاندار اصفهان ضمن جمع بندی مطالب وسوالات مطرح شده و سپاس و تشکر از کارگران و کارآفرینان به خاطر تعهد و انجام وظایف و ایفای نقش خطیر  در شرایط خاص امروز کشور اظهار امیدواری کرد به زودی با تشکیل جلسات کار شاهد رفع مشکلاتی باشیم که با اختیارات استانی قابل پیگیری باشد.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی خواهیم کرد که با همت و همراهی مسؤولان و مدیران ارشد ملی مشکلات عمیق کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز