خبرگزاری کار ایران

بخشی از مطالبات کارگران آب معدنی داماش پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۷۶

کارگران آب معدنی داماش در روزهای گذشته یک ماه حقوق و نیمی از عیدی سال ۹۸خود را دریافت کردند.

تعدادی از کارگران آب معدنی داماش در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: در روزهای گذشته کارفرما یک ماه حقوق اسفند و نیمی از عیدی سال ۹۸ کارگران را پرداخت کرد.

کارگران آب معدنی داماش که شمار آنها حدود ۲۷نفر است، در توضیح مابقی مطالبات خود گفتند: آنچه از مطالبات‌مان باقیمانده مابقی عیدی و حقوق فروردین ماه سال جاری است. عیدی چند نفر از کارگران قدیمی کارخانه نیز پرداخت نشده است.

یکی از کارگران که چندین سال است به صورت قراردادی در آب معدنی داماش مشغول به کار است، گفت: پرداخت نیمی از عیدی و یک ماه حقوق اسفند آنهم با این همه تاخیر، کارگران را راضی نکرده است.

او ادامه داد: از زمانی که به دلیل بدحسابی کارفرما مشکلات صنفی ما در مورد پرداخت حق بیمه، مزایا، سنوات و عیدی شروع شده است، چندین نوبت اعتراضات آرام صنفی درداخل محل کارمان برپا کرده‌ایم اما تا این لحظه نه مسئولین گروه هلدینگ گروه ملی در مقام کارفرمای اصلی و نه مسئولان اداره کار رودباربه عنوان ناظران بر حسن اجرای مقررات قانون کار نتوانسته‌اند به خواسته‌های ما رسیدگی کنند.

این کارگر با بیان اینکه حداقل حقوقی که دریافت می‌کنند در شرایط کنونی کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد، در ادامه گفت: با شرایط سخت مشغول کاریم و امیدواریم در زمان بازنشستگی، کارفرما مطالبات بازنشستگی ما را به موقع پرداخت کند. هر چند که تعدادی از کارگران در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز