خبرگزاری کار ایران

شیرکانی:

صندوق بیمه اجتماعی برگرفته از اصل 29 قانون اساسی است/ سهمیه جذب بیمه‌شدگان استان گلستان را افزایش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۴۸۸

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاکید کرد: منابع صندوق امانت است و ما امانتدار دارایی‌های بیمه‌شدگان هستیم و باید به خوبی از این امانت مراقبت کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان استان گلستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با «علی شیرکانی» مدیرعامل این صندوق دیدار و گفتگو کردند.

شیرکانی در این دیدار، توضیحاتی در خصوص علت تاسیس صندوق ارائه کرد و گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، برگرفته از اصل ۲۹ قانون اساسی است که برخورداری از بیمه‌های اجتماعی را حقی همگانی و وظیفه دولت‌ها می‌داند. این صندوق که امسال به پانزدهمین سال فعالیت خود وارد شده، ازجمله دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و خدمات بیمه اجتماعی را به اقشاری ارائه می‌دهد که عموما از این خدمات بهره زیادی نداشته‌اند.

وی افزود: در صندوق بیمه روستاییان، از ۱۵ درصد حق بیمه‌ای که تعیین شده، ۵ درصد توسط بیمه شده و ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود. بنابراین دولت به نوعی نقش کارفرمایی صندوق را برعهده دارد و به همین دلیل، تعیین سطوح درآمدی صندوق تابع محاسبات مشخصی است و نمی‌توان با برداشتن سقف سطوح درآمدی، بار بدهی دولت به صندوق را افزایش داد.

شیرکانی خاطرنشان کرد: صندوق بر اساس قوائد و اصول کارشناسی حاکم بر آن، میزان ورودی هر سال را متناسب با ردیف بودجه خود تنظیم می‌کند چراکه هدف قانون‌گذار از تاسیس این نهاد بیمهگر اجتماعی، ارائه خدمات طولانی‌مدت به بیمه‌شدگان خود بوده و به همین دلیل، تعادل و پایداری صندوق اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: با این وجود، به دلیل شرایط خاص استان گلستان، سهمیه جذب بیمه‌شدگان این استان را افزایش خواهیم داد تا هر تعداد از روستاییان و کشاورزان که تمایل داشتند از خدمات صندوق بهره مند ‌شوند، امکان عضویت را داشته باشند.

شیرکانی در ادامه به شرایط و ضوابط حاکم بر سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: صندوق‌ها، امانت‌دار دارایی‌ها و پس‌اندازهای بیمه‌شدگان خود هستند و باید با سرمایه‌گذاری مناسب و به دور از ریسک، ضمن حفظ ارزش دارایی بیمه‌شدگان خود، کاری کنند تا در آینده، چالشی برای عمل به تعهدات خود در قبال بیمه‌شدگان نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز