خبرگزاری کار ایران

احیای ۱۷۲ واحد راکد طی سال ۹۹ در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۹۹

استاندار اردبیل گفت: ۱۷۲ واحد اقتصادی تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی استان اردبیل طی سال ۹۹ احیا و تعیین تکلیف می‌شوند.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه بررسی و تعیین تکلیف واحدهای تملیکی بانک‌ها و احیای واحدهای راکد اظهار کرد: از ۷۴۶ مورد دامپروری و تولیدی حوزه کشاورزی ۲۵۲ مورد راکد بوده که ۷۰ مورد در سال ۹۸ تعیین تکلیف شده است.

او با اشاره به اینکه ۱۲۳ واحد کشاورزی قابل احیا شناسایی شده است، افزود: در سال جاری احیا  ۷۰ واحد کشاورزی هدف گذاری شده است که از این تعداد ۶ واحد راکد در یک ماه گذشته به چرخه تولید و فعالیت برگشته‌اند.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به وجود ۱۹۹ واحد راکد در حوزه صنعت و معدن اظهار کرد: در سال ۹۸ از تعداد ۱۵۸ واحد قابل احیاء ۵۶ مورد به چرخه فعالیت برگشته‌اند و  ۱۰۲ واحد راکد صنعتی در سال  ۹۹  نیز با تغییر کاربری و واگذاری تعیین تکلیف می‌شوند.

او با بیان اینکه واگذاری یکی از واحدهای راکد به بخش خصوصی در ماه اول سال ۹۹ از اقدامات شاخص این حوزه بود، افزود: به گفته سرمایه‌گذار بعد از تعمیر و احیای این واحد برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

بهنام جو تصریح کرد: حوزه‌های صنعت و کشاورزی واحد‌های راکد قابل احیا را بر اساس میزان اشتغال و ارزش ریالی با برش شهرستانی احصا کرده‌اند و برای تعیین تکلیف این واحد‌ها باید فرمانداران نیز پای کار بیایند.

او با بیان اینکه واحد‌های تملیکی بانک‌ها در استان باید تعیین تکلیف شوند، افزود: سیاست دولت در سال جهش تولید، تعیین تکلیف کلیه واحدهای تملیکی بانک‌های عامل است و طبق آخرین آمار ۴۴ واحد تملیکی در اختیار بانک‌های استان قرار دارد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به منظور تسریع روند واگذاری و تعیین تکلیف واحد‌های راکد باید جلسه مستقلی با مدیران بانک‌ها و صاحبان واحدها در محل استانداری برگزار شود.

بهنام جو با اشاره به اینکه واحد‌های تملیکی باید از سوی دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری پیگیری شود، اظهار کرد: این واحد‌ها باید در اسرع وقت احصا شده و واحد‌های قابل احیا از طریق مزایده، واگذار و اقاله و همچنین واحدهای غیرقابل احیا مشخص شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز