خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از علی حیدری؛

بادبان برافراشته جامعه کارگری

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۴۱۳

علی حیدری (نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی) در یادداشتی از علی اصغر بادبان (کارشناس و عضو سابق شورای عالی تامین اجتماعی) یاد کرده و تلاش‌های او در جهت اصلاح امور بیمه‌شدگان را مرور کرد.

علی اصغر بادبان هم رفت. فردی  که سال‌های مدیدی بادبان جامعه کارگری را در شورایعالی تامین اجتماعی به اهتزاز در آورده و برافراشته نگاه داشته بود. صدای رسای او همواره در جلسات سه جانبه، گوش نواز متولیانی بود که بر مصادر امور کار و تامین اجتماعی نشسته بودند. با تسلطی که بر اعداد و ارقام داشت و چاشنی شوخی و مطایبه‌ای که در اظهار نظراتش بکار می‌برد همواره فرد موثری در جلسات سه جانبه بود. دغدغه‌مندی و تعلق خاطرش به کارگران و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را حتی پس از خروج از شورایعالی باخود داشت و تا همین اواخر و چند ماه پیش یک روز در هفته را برای شنیدن درد دل کارگران جلوس می‌کرد و گاهی تلفن می‌زد وسوالی می‌پرسید برای رفع مشکل فردی که به او مراجعه کرده بود و یا کمک می‌خواست و همواره این شوخ طبعی و زبان تند در نقد و نظر را حفظ کرده بود و صدالبته از کمرنگ شدن سه‌جانبه‌گرایی و عدم حفظ استقلال مالی واداری و شخصیت مستقل حقوقی سازمان تامین اجتماعی ناراحت بود و هراز چند گاهی یادی می‌کرد از دورانی که در شورایعالی با مرحوم تاج‌الدین برای دفاع از مصالح بیمه‌شدگان فعال و موثر بودند. در شورایعالی به خاطر دارم که علاوه بر دفاع از کیان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و سازمان تامین اجتماعی در مذاکرات؛ همواره از حامیان پرسنل و کارکنان سازمان تامین اجتماعی بود و زحمات و تلاش‌های پرسنل را ارج می‌نهاد و قدر می‌دانست و علیرغم نقدهایی که مطرح می‌کرد ولی هوای بدنه سازمان و پرسنل را داشت.

مهندس بادبان کارگر شرکت چوبیران و عضو شورا که بعدها به کانون‌ عالی شوراهای اسلامی کار راه یافت و سالها از اعضای موثر شورایعالی تامین اجتماعی بود و بعدها نیز جزو مدیران تلاشگر بخش اقتصادی بنیاد شهید و نیز در شرکت‌های تابعه هلدینگ عمرانی شستا بود ولی در همه این سالها و علیرغم تصدیگری مشاغل مدیریتی در شرکت‌ها هیچگاه صبغه ‌کارگری و فعال کارگری بودن خود را فراموش نکرده بود و اخبار وتحولات مربوط به سازمان تامین اجتماعی را پیگیری می‌کرد و در دفاع از کیان جامعه کارگری و سازمان تامین اجتماعی قلم می‌زد و یادداشت‌هایی از او منتشر می‌شد.

و اتفاقا قلم خوب ونافذی داشت. فقدان تاسف‌بار این عزیز را به خانواده معزز و محترم ایشان و سایر بازماندگان و جامعه کارگری تسلیت عرض می‌کنم واز درگاه ایزدمنان برای روح سترگ او علو درجات و همنشینی با اولیاء و صلحا از خواستارم. روحش شاد و یاد ونامش گرامی باد.

علی اصغر بادبان روز جمعه (دوم اردیبهشت ماه) در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز