خبرگزاری کار ایران

جعفر خادم:

۵ هزار نفر به بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی خوزستان افزوده می‌شود/ کرونا برود، دیدارهای رو در رو را برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۸۵

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان، گفت: امسال ۵ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان این صندوق در خوزستان افزوده می‌شود.

«حسین جعفر خادم» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پرداخت حق بیمه جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صورت الکترونیک، گفت: باتوجه به شیوع کرونا در کشور، بستر پرداخت الکترونیک حق بیمه‌ها را فراهم کردیم و برای افرادی که در اسفندماه ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ نتوانستند حق بیمه‌‌های خود را پرداخت کنند، این فرصت را فراهم کردیم که بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای، به بیمه پردازی ادامه دهند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و برنامه‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان برای افزایش ۵ هزار نفری جمعیت بیمه‌شدگان در سال ۹۹، گفت: باتوجه به اینکه جامعه هدف این صندوق‌ بیمه‌گر، روستائیان و عشایر هستند، باید متناسب با فرهنگ و گرایش‌‌های اجتماعی آنها رفتار کنیم. بنابراین اگر در ادامه سال شاهد از بین رفتن کرونا باشیم، دیدارهای رو در رو را ترتیب می‌دهیم.

جعفر خادم، افزود: بهترین روش اقناع جامعه هدف خدمات صندوق این است که در کنارشان باشیم و آنها را به بیمه‌شدن تشویق کنیم؛ اگر هم شیوع کرونا به اتمام نرسد از طریق اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی جمعیت مدنظر خود را جذب می‌کنیم. در کنار این کار، تلاش می‌کنیم افرادی را که بیمه‌پردازی‌شان قطع شده است، مجدد به جامعه تحت پوشش خود برگردانیم.  

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان درباره مبلغ حق بیمه‌ها در سال ۹۹، گفت:صندوق بیمه اجتماعی برای سال 99 هم مانند سال گذشته، 8 سطح درآمدی را در نظر گرفته است که 5 درصد از هر یک از آنها سهم بیمه شده از بابت 1 ماه است. پایین‌ترین سطح درآمدی 550 هزار تومان است که 5 درصد آن در یک ما، 27 هزار و 500 تومان است. در نتیجه فرد باید برای 1 سال، 330 هزار تومان حق بیمه پرداخت کند.  دو برابر این میزان یعنی 660 هزار تومان سهم دولت است. بالاترین سطح درآمدی 1 میلیون و 400 هزار تومان است که 5 درصد از آن در هر ماه 70 هزار تومان است. در نتیجه فرد بیمه شده باید از بابت 1 سال، 840 هزار تومان حق بیمه پرداخت کند که دو برابر این میزان یعنی 1 میلیون و 680 هزار تومان سهم دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز